عکس ، مردم این شهر مازوت تنفس می نمایند ، شرایط آسمان این بندر را ببینید

به گزارش نوای پرنده پارسی، نمایی از آلودگی ناشی از مازوت سوزی صنایع غرب شهر بندرعباس که از سمت شرق شهر یعنی بلوار پردیس نیز قابل مشاهده است.

عکس ، مردم این شهر مازوت تنفس می نمایند ، شرایط آسمان این بندر را ببینید

به گزارش خبرنگاران، مازوت یا نفت کوره یکی از هیدروکربن های نفتی محسوب می گردد که در مراحل پالایش نفت خام بدست می آید. این ماده کیفیت پایین و ویسکوزیته بالایی دارد و در نیروگاه های حرارتی و موارد مشابه از آن استفاده می گردد.

در واقع این ماده، مقرون به صرفه ترین ماده سوختنی برای کوره ها، موتورهای دیزلی و بعضی نیروگاه هاست. مهم ترین مصرف مازوت، استفاده آن به عنوان سوخت پشتیبان برای نیروگاه ها در مواردی است که گاز طبیعی موجود نیست.

به گفته رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست؛ سال گذشته 21 هزار نفر در 27 شهر با جمعیتی حدود 35 میلیون نفر فوت نموده اند که گفته شده فوتشان منتسب به آلودگی هوا بوده و برآورد شده که می تواند رابطه مستقیم و غیر مستقیم با مازوت سوزی داشته باشد.

لازم به ذکر است که آلودگی ناشی از مازوت به حدی خطرناک است که می تواند باعث مرگ افراد نیز گردد.

مازوت حتی باران را اسیدی می نماید و این باران های اسیدی اثرات مخرب دیگری نیز بر جای می گذارند که از میان آن ها می توان به حل شدن فلزات سنگین در باران های اسیدی اشاره نمود. بعلاوه خاک ها نیز دیگر توانایی نگه داشتن ریشه درختان را نخواهند داشت. در نتیجه با فرسایش خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی، احتمال بروز سیل افزایش پیدا می نماید.

پیشتر نیز تلویحا اعلام شده بود که صنایع بندرعباس هیچ گونه دخل و تصرفی در معین اندازه سهمیه گاز یا سوخت ندارد و این مسئله در مرکز مدیریت می گردد.

منبع: روزنامه صبح ساحل - عکس از سامیه طهورنیان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7767

به "عکس ، مردم این شهر مازوت تنفس می نمایند ، شرایط آسمان این بندر را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، مردم این شهر مازوت تنفس می نمایند ، شرایط آسمان این بندر را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید