عمان ارتباطات کشتیرانی با ایران را توسعه می دهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، عمان میخواهد بعد از لغو تحریم های ایران زودتر از رقبا عمل کند و با توسعه ارتباطات کشتیرانی و تجاری خود با ایران جای دوبی در مبادلات با ایران را بگیرد.

عمان ارتباطات کشتیرانی با ایران را توسعه می دهد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع بندری گفتند، عمان میخواهد بعد از لغو تحریم های ایران زودتر از رقبا عمل کند و ارتباطات کشتیرانی و تجاری خود با ایران را توسعه دهد.

تحریم های ایران که موجب کاهش همکاری بخش کشتیرانی بین المللی با این کشور شده و ارسال محموله های باری به سواحل ایران را مختل نموده بود، در اواسط ماه ژانویه لغو شد.

امارات قبلا از همکاری های گسترده کشتیرانی با ایران برخوردار بود، اما اکنون بعد از لغو تحریم ها بندر سوهار عمان در نزدیکی دوبی به دنبال توسعه ارتباطات خود با ایران است.

عمان همچنین ممکن است از بالا دریافت تنش ها در روابط بین ایران و عربستان و کاهش سطح روابط تهران با بعضی کشورهای دیگر نظیر امارات منتفع گردد. حجم مبادلات تجاری کانتینری ایران و امارات قبل از تحریم ها 1.5 میلیون تی ای یو بود.

گزارش های ذکر شده توسط شرکت های بیمه کننده کشتی ها حاکی از ممنوعیت ورود کشتی های حامل پرچم ایران به بنادر عربستان و بحرین است.

در همین حال عمان که روابط گرم خود با تهران را حفظ نموده اکنون با رقیبی دیگر یعنی هند روبرو است.

آندره توئت، مدیر اجرایی بندر و منطقه آزاد سوهار، اذعان کرد که این بندر کوچکتر از پایانه های اطراف است.

وی گفت: ما کوشش داریم تا ببینیم که آیا می توانیم بخشی از این کیک را از آن خود کنیم و با استفاده از سوهار به عنوان پایه فرصت های تجاری جدیدی را برای تجارت بین ایران و عمان ایجاد کنیم یا به سمت خود بکشانیم یا نه.

اولین نشانه ها نشان می دهد که این اتفاق در حال رخ دادن است. این کار هنوز در بسته های بسیار کوچکی در حال اجرا است.

سوهار که بر اساس یک سرمایه گذاری مشترک 50 50 بین دولت عمان و بندر روتردام هلند ساخته شده، شامل یک بندر و یک منطقه آزاد 45 کیلومتری است.

توئت اضافه کرد، هدف سوهار این است که تجارت بیشتری با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران در زمینه فله خشک و کانتینری داشته باشد. اخیرا اولین کشتی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر سوهار پهلوگیری نموده است.

260

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2541

به "عمان ارتباطات کشتیرانی با ایران را توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان ارتباطات کشتیرانی با ایران را توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید