طرز تهیه کیک شکلاتی از نوع ساده تا مجلسی

به گزارش نوای پرنده پارسی، اغلب افراد ترجیح می دهند که انواع کیک را در خانه بپزند زیرا معمولا کیکی که تازه در خانه پخته می گردد، طعم و مزه دیگری دارد. در این میان کیک های شکلاتی هواداران بیشتری نسبت به انواع کیک های دیگر داشته و به ذائقه همه خوش می آیند.

طرز تهیه کیک شکلاتی از نوع ساده تا مجلسی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام شرکت غنچه، برای پخت کیک باید از انواع روغن های پخت و پز مانند روغن آفتابگردان توکوفرول استفاده گردد و روغنی مانند روغن اسمارت بالانس، با اینکه یک روغن خوراکی هوشمند بوده و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است، بهتر است برای سرخ کردن مصرف گردد.

مزیت پختن کیک در خانه، علاوه بر لذت بخش بودن، اطمینان از کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن، از جمله روغن (که ما در اینجا از روغن آفتابگردان توکوفرول استفاده می کنیم)، آرد، تخم مرغ، بکینگ پودر و ... است. اگر شما هم قصد پخت کیک شکلاتی را دارید، در ادامه جهت یادگیری طرز تهیه کیک شکلاتی ما را همراهی کنید.

تهیه کیک شکلاتی خوشمزه در خانه

برای تهیه کیک اسفنجی خوشمزه، باید مواد اولیه زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای کیک اسفنجی شکلاتی

آرد: 2.5 پیمانه

شیر: 1 پیمانه

تخم مرغ: 4 عدد

روغن آفتابگردان توکوفرول: 2/1 پیمانه

شکر: 1.5 لیوان

وانیل: 4/1 قاشق چای خوری

بکینگ پودر: 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 2/1 پیمانه

شکلات تخته ای: 200 گرم (برای تهیه گاناش)

خامه صبحانه: 200 گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

ابتدا تخم مرغ و شکر را چند دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و کش دار گردد. در مرحله بعد، روغن و شیر را به ترکیب اضافه نموده و مجدد به خوبی هم بزنید. حالا باید تمامی مواد پودری مانند آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر و وانیل را با یکدیگر ترکیب کنید.

حتما قبل از اضافه کردن این مواد، چندین بار آن ها را الک کنید تا مخلوط شما گلوله گلوله نگردد. مخلوط آرد را باید کم کم به مواد هم زده شده اضافه کنید و سپس، آن را به خوبی هم بزنید. کمی کره یا روغن جامد را در کف قالب بمالید و مواد کیک را روی آن بریزید. این نکته را به یاد داشته باشید که فر باید از قبل گرم گردد. مواد کیک را به مدت 45 دقیقه داخل فر در دمای 180 درجه قرار دهید.

روش تهیه گاناش روی کیک

تا زمانی که کیک پخته گردد، می توانید گاناش را آماده کنید، البته تهیه گاناش قابل حذف است و می توانید به جای آن، با استفاده از میوه، روی کیک را تزئین کنید.

برای تهیه گاناش باید خامه و شکلات تخته ای را روی حرارت بگذارید تا شکلات درون خامه حل گردد. پس از اینکه این ترکیب خوشمزه خنک شد، می توانید آن را روی کیک شکلاتی بمالید و نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک خیس مجلسی

کیک های شکلاتی به روش های مختلفی پخته می شوند، که یکی از آن ها کیک خیس است. در این کیک هم باید از روغن مخصوص پخت و پز استفاده گردد.

مواد لازم برای کیک خیس کاکائویی

آرد: 2 پیمانه

شیر: 1 پیمانه

شکر: 1 پیمانه

تخم مرغ: 4 عدد

روغن آفتابگردان توکوفرول: 3/1 پیمانه

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

وانیل: 2/1 چای خوری

بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

مواد موردنیاز برای تهیه سس شکلات

شکر: 4/3 پیمانه

پودر کاکائو: 4 قاشق غذاخوری

شیر: 1 پیمانه

روغن: 2/1 پیمانه

دستور پخت کیک خیس

در نحوه پخت این کیک، ابتدا باید تخم مرغ و شکر را همراه با وانیل به قدری هم بزنید تا کرم و کش دار گردد. سپس نوبت شیر و روغن است، این مواد را هم ترکیب کنید و به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که تمامی مواد به خوبی یکدست شوند.

حال مواد اولیه پودری را با یکدیگر مخلوط کنید و قبل از اضافه کردن آن ها به مواد کیک، چندین بار الک کنید. حتما مواد را به یک جهت هم بزنید تا پف کافی را پس از پخت داشته باشد. حالا وقت آن است که مواد کیک را در دمای 180 درجه، به مدت 45 دقیقه در فری که از قبل گرم نموده اید، قرار دهید.

جهت تهیه سس شکلات، تمامی مواد سس را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن را روی شعله گاز میانه قرار دهید تا به جوش آید و به غلظت کافی و دلخواه برسد. سپس آن را از روی حرارت بردارید. پس از پختن کیک، بلافاصله سس شکلات را روی کیک بریزید تا کاملا به خورد کیک برود. در نهایت، طبق سلیقه خود با مغزیجات یا انواع میوه، روی کیک را تزئین کنید.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

برای تهیه کاپ کیک، تمام مواد لازم و مراحل ترکیب کردن همچون نحوه تهیه پخت کیک شکلاتی است که در بالا شرح دادیم. جهت تهیه کاپ کیک، تنها کافی است که مواد کیک را درون کپسول کاپ کیک قرار دهید، به صورتی که تنها نیمی از کپسول پر گردد.

اگر قصد پخت کیک را با فر دارید، باید تمامی کپسول ها را در فر از قبل گرم شده به مدت 30 تا 45 دقیقه در دمای 180 درجه قرار دهید. پس از اتمام پخت، خلال دندان را درون کیک فرو کنید. در صورتی که مواد کیک به خلال نچسبید، یعنی کیک کاملا پخته شده است.

کلام آخر

اگر می خواهید مواد غذایی سالم را در خانه تهیه کنید، روغن مورد استفاده در تهیه موادغذایی، اهمیت زیادی دارد. توصیه ما، استفاده از روغن خوراکی هوشمند مانند اسمارت بالانس برای مصارف سرخ کردنی و روغن آفتابگردان توکوفرول برای پخت وپز است. به راحتی می توانید با استفاده از دستور بالا و تهیه مواد اولیه ساده و با کیفیت، کیک خانگی تازه و خوشمزه ای را تهیه نموده و همراه عزیزانتان نوش جان کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7365

به "طرز تهیه کیک شکلاتی از نوع ساده تا مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک شکلاتی از نوع ساده تا مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید