طرز تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر؛ یک پیش غذای لذیذ و متفاوت

به گزارش نوای پرنده پارسی، در این مطلب قصد داریم روش تهیه کلم بروکلی کبابی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر؛ یک پیش غذای لذیذ و متفاوت

به گزارش ، کلم بروکلی از سبزی های خوشمزه ای محسوب می شود که می توان آن را به صورت خام یا کبابی مصرف کرد. کلم بروکلی خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از مواد مغذی نظیر ویتامین C، ویتامین K، فیبر، فولات، پتاسیم، منگنز و فسفر بوده و در پیشگیری از انواع سرطان، کاهش کلسترول خون، افزایش جذب انواع ویتامین ها و مواد معدنی، سم زدایی بدن و تقویت بینایی مفید است. کبابی کردن کلم بروکلی سبب ترد شدن آن می شود. اگر به کلم بروکلی کبابی پنیر اضافه کنید، خوشمزگی اش چندین برابر می شود. برای خوش طعم کردن این پیش غذا می توانید از انواع مختلف پنیر استفاده کنید. ما در اینجا طرز تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر پارمسان و پنیر رومانو را به شما آموزش می دهیم. پنیر پارمسان از شیر گاو، و پنیر رومانو از شیر گوسفند تهیه می شود. اگر شما هم می خواهید این پیش غذای لذید و مهیج را امتحان کنید، در ادامه همراه ما باشید.

کلم بروکلی چهار فنجان

کره دو قاشق سوپ خوری

سیر دو حبه

آرد گندم دو قاشق سوپ خوری

شیر سه چهارم فنجان

پنیر پارمسان نصف فنجان

پنیر رومانو نصف فنجان

نمک و فلفل به مقدار لازم

فر را روی 165 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. در یک قابلمه کلمه بروکلی را قرار دهید و روی آن آب بریزید. آب باید روی کلم را بپوشاند. سپس قابلمه را روی گاز قرار داده و اجازه دهید به مدت دو تا شش دقیقه بپزد. سپس با کمک یک آبکش، آب قابلمه را دور ریخته و کلم بروکلی را در یک ظرف بریزید.

یک ماهیتابه کوچک را روی حرارت متوسط قرار داده و داخل آن کره بگذارید و اجازه دهید با حرارت متوسط آب شود. سپس به آن آرد گندم را اضافه کرده و اجازه دهید تا زمانی که حباب دار شود روی اجاق بماند. آرام آرام شیر را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. اجازه دهید مواد داخل قابلمه به مدت یک دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی گاز بردارید. مواد به دست آمده را با کلم بروکلی بخارپز شده در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید.

داخل ظرف فر فویل آلومینیومی گذاشته و کلم بروکلی و مواد ترکیب شده با آن را به ظرف منتقل کنید. سپس به آن نمک و فلفل اضافه کنید. مقدار نمک و فلفل به سلیقه شما بستگی دارد. اگر طعم شور یا تند دوست دارید، می توانید مقدار آن ها را کم یا زیاد کنید. پنیر پارمسان و پنیر رومانو را رنده کرده و سپس به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس ظرف را داخل فر گذاشته و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه و تا زمانی که رنگ آن طلایی شود در فر بماند. حالا کلم بروکلی شما آماده است.

برای اطمینان از پخته شدن کلم بروکلی، یک چنگال در ساقه آن فرو کنید، اگر نرم بود یعنی پخته است.

به طور دلخواه می توانید قبل از گذاشتن کلم بروکلی در فر، روی آن کمی روغن زیتون بریزید.

مقدار پنیر را می توانید به دلخواه کم یا زیاد کنید.

این غذا می تواند یک دورچین خوشمزه برای استیک و سایر غذا های گوشتی باشد.

منبع: کتاب کاله

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5246

به "طرز تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر؛ یک پیش غذای لذیذ و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر؛ یک پیش غذای لذیذ و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید