طرز تهیه و ادویه مرغ سوخاری کنتاکی رستورانی به روش KFC در منزل بدون فر

به گزارش نوای پرنده پارسی، 6 جولای (16 تیر) روز جهانی مرغ سوخاری است. مرغ سوخاری کنتاکی یا همان KFC مشهور، یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای رستورانی و فست فودی است. غذای اختراعی پسر یک خانواده فقیر آمریکایی که بعدها صاحب یکی از عظیم ترین رستوران های زنجیره ای جهان شد. آمریکایی ها با این که عاشق مرغ کنتاکی هستند اما به طعنه به آن غذای پمپ بنزینی می گویند چون نخستین شعبه کوچک و فقیرانه این رستوران در سال 1964 میلادی در یک پمپ بنزین در آمریکا تاسیس شد. دلیلش هم این بود که هرالد سندرز، مخترع مرغ کنتاکی، کارگر ساده پمپ بنزین بود و برای این که به خاطر شغل دومش از پمپ بنزین محل کارش اخراج نشود کسب و کار کوچکش را در همان جا راه انداخت. اگر چه هنوز فرمول اصلی پخت مرغ کنتاکی در جهان جز اسرار مهم است اما حالا دیگر همه می دانند که 11 ادویه برای پخت آن ضروری است و البته نمک و فلفل جز اساسی این ادویه هاست. طرز تهیه مرغ سوخاری مثل بیرون و رستوران را بلد هستید؟ طرز تهیه ساده مرغ سوخاری کنتاکی رستورانی حرفه ای و خوشمزه و پفکی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه و ادویه مرغ سوخاری کنتاکی رستورانی به روش KFC در منزل بدون فر

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی رستورانی

مواد لازم برای 5 نفر

ساق مرغ با پوست: 15 عدد

آرد گندم: 200 گرم

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه تازه کوبیده شده: به مقدار دلخواه

پودر آویشن: 1 و ½ قاشق چایخوری

پودر پیاز: 1 و ½ قاشق چایخوری

پودر جعفری خشک: 1 و ½ قاشق چایخوری

پودر ریحان خشک: 1 و ½ قاشق چایخوری

پودر سیر: 1و ½ قاشق چایخوری

زردچوبه: 1 و ½ قاشق چایخوری

پودر پاپریکا: 1 و ½ قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز تند: 1 قاشق چایخوری (یا کمتر بستگی به ذائقه شما دارد)

تخم مرغ: 3 عدد

شیر: 2 لیوان

سرکه سفید: 2 قاشق غذاخوری

روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

اما چگونه مرغ سوخاری درست کنیم؟ برای درست کردن سوخاری کنتاکی رستورانی ابتدا تمام ادویه های موجود را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید. در یک ظرف دیگر سه عدد تخم مرغ را بشکنید و با قاشق یا همزن دستی یا برقی خوب هم بزنید. کمی نمک و فلفل سیاه روی تخم مرغ هم زده بپاشید. به ازای هر یک لیوان شیر یک قاشق غذاخوری سرکه سفید احتیاج داریم. 2 لیوان شیر را در یک ظرف بریزید و دو قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید. حدود 15 دقیقه صبر کنید تا شیر غلیظ گردد.

ساق های مرغ را بشورید و در آبکش بگذارید تا کاملا آب آن ها گرفته و خشک گردد. سپس ساق های مرغ را کاملا به مخلوط ادویه جات آغشته کنید. در یک ظرف درب دار عظیم ساق های مرغ آردی را بچینید و شیر غلیظ شده را روی آن ها بریزید. درب ظرف را ببندید و به مدت 2 تا سه ساعت در یخچال نگه دارید. ساق های مرغ را از یخچال خارج کنید. تخم مرغ ها را در یک ظرف جدا خوب هم بزنید. سپس هر کدام از ساق های مرغ مزه دار شده را ابتدا در آرد گندم بزنید، سپس به تخم مرغ آغشته کنید و دوباره در آرد گندم بزنید تا تمام قسمت های آن آغشته گردد.

برای سرخ کردن مرغ سوخاری کنتاکی در یک قابلمه (حتما باید قابلمه یا یک ماهیتابه گود باشد) مقداری روغن بریزید. سطح روغن باید نیمی از ارتفاع قابلمه یا ماهیتابه گود را بپوشاند. روغن را روی حرارت ملایم گاز داغ کنید (اگر روغن خوب داغ گردد مرغ سوخاری کنتاکی شما روغن کمتری به خودش جذب می نماید). حالا ساق های مرغ آماده شده را به آرامی در روغن فراوان سرخ کنید.

ساق ها باید در روغن داغ غوطه ور شوند. بعد از این که سطح روی ساق مرغ طلایی شد آن را با کفگیر مخصوص از روغن خارج کنید. برای این که روغن اضافه مرغ کنتاکی رستورانی شما گرفته گردد بلافاصله ساق را روی حوله کاغذی قرار دهید. سس مخصوص مرغ سوخاری عموما سس کچاپ است. مرغ سوخاری کنتاکی رستورانی را با انواع سبزیجات کبابی یا سیب زمینی سرخ شده میل کنید.

فوت و فن طرز درست کردن مرغ سوخاری کنتاکی به روش رستوران

*بعضی افراد برای درست کردن مرغ کنتاکی سوخاری رستورانی ابتدا تکه های مرغ را می پزند اما در روش اصلی پخت مرغ کنتاکی مرغ پخته نمی گردد و با همان روغن داغ مغز پخت می گردد.

*از فیله سوخاری هم برای درست کردن کنتاکی مرغ می توانید بهره ببرید. فیله سوخاری را هم به همین روش تهیه کنید.

*می توانید به صورت مساوی آرد گندم و شیر خشک را برای درست کردن آرد سوخاری مرغ کنتاکی رستورانی بهره ببرید که البته امری کاملا سلیقه ای است. همچنین ترکیب نصف آرد سفید و نصف شیر خشک هم در بعضی دستورهای پخت ذکر شده است.

*در روش درست کردن مرغ سوخاری رستورانی شیر غلیظ شده با سرکه سفید طعم و مزه مرغ کنتاکی را دو چندان می نماید از آن غافل نشوید.

*علاوه بر ساق و فیله با تمام قسمت های مرغ با همین دستور می توانید در منزل مرغ کنتاکی سوخاری به روش KFC درست کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4638

به "طرز تهیه و ادویه مرغ سوخاری کنتاکی رستورانی به روش KFC در منزل بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه و ادویه مرغ سوخاری کنتاکی رستورانی به روش KFC در منزل بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید