طرح های اولیه شازده کوچولو کشف شد ، جزئیات طرح های کشف شده و واکنش موزه وینترتور

به گزارش نوای پرنده پارسی، طرح های اولیه کتاب شازده کوچولو اثر پرطرفدار آنتوان دو سنت اگزوپری در انباری در شمال سوئیس کشف شد.

طرح های اولیه شازده کوچولو کشف شد ، جزئیات طرح های کشف شده و واکنش موزه وینترتور

خبرنگاران: شازده کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) اثر آنتوان دو سنت اگزوپری نخستین بار در سپتامبر سال 1943 در نیویورک منتشر شد. این کتاب به بیش از 300 زبان و گویش ترجمه شده است و با فروش بیش از 200 میلیون نسخه یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ محسوب می گردد.

اگزوپری تا قبل از جنگ جهانی دوم خلبان تجاری موفقی بود که در خطوط پست هوایی میان اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی به فعالیت می پرداخت اما با شروع جنگ، هر چند از دیدگاه سن و وضعیت سلامتی در شرایط مطلوبی نبود اما به نیروی هوایی فرانسه آزاد در شمال آفریقا پیوست. در ماه ژوئیه 1944 هواپیمای او در یک پرواز شناسایی بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد.

کتاب شازده کوچولو خوانده شده ترین و ترجمه شده ترین کتاب فرانسوی زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن 20 در فرانسه انتخاب شده است. از این کتاب به طور متوسط سالی یک میلیون نسخه در جهان به فروش می رسد. این کتاب در سال 2007 نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

سنت اگزوپری طی این داستان از دیدگاه یک کودک که از سیارکی به نام ب612 آمده، پرسشگر سؤالات بسیاری از آدم ها و کارهایشان است. این نویسنده در این داستان به شیوه ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن، عشق و هستی می پردازد.

نسخه های جدیدی از شازده کوچولو در سال 2013 به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد این رمان منتشر شد. نسخه ای با جلد مقوایی برای نوجوانان، نسخه ای دیگر به همراه سی دی کتاب گویای شازده کوچولو با صدای ویگو مورتنسن هنرپیشه فیلم ارباب حلقه ها و نسخه ای مصور به همراه نقاشی های ژوان سفار …

خبرگزاری فرانسه حالا 76 سال پس از خلق شازده کوچولو خبر داده است که طرح های اولیه کتاب شازده کوچولو به قلم آنتوان دو سنت اگزوپری نویسنده فرانسوی به طور کاملا سالم داخل پوشه ای در یک انباری در شمال سوئیس کشف شده است. طرح های اولیه کشف شده شامل تصویری از شازده کوچولوست که با یک روباه حرف می زند.

الیزابت گروسمان مسئول بنیاد فرهنگی (موزه) وینترتور سوئیس اعلام نموده طرح های اولیه کتاب شازده کوچولو، سه دهه پیش در یک حراجی به برونو استفانینی فروخته شد و فرد خریدار سال گذشته از جهان رفته است. استفانینی خریدار شازده کوچولو که یکی از بزرگترین مجموعه داران سوئیس بود و ده ها هزار اثر را تا قبل از مرگش گردآوری نموده بود، بنیاد وینترتور را برای مدیریت دارایی های فرهنگی اش تاسیس کرد.

به گفته گروسمان، موزه وینترتور با کتابخانه مورگان نیویورک تماس می گیرد تا به مسئولان این کتابخانه در خصوص این کشف اطلاع دهد. طرح های اولین سنت اگزوپری در این کتابخانه نگهداری می گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2023

به "طرح های اولیه شازده کوچولو کشف شد ، جزئیات طرح های کشف شده و واکنش موزه وینترتور" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح های اولیه شازده کوچولو کشف شد ، جزئیات طرح های کشف شده و واکنش موزه وینترتور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های اولیه شازده کوچولو کشف شد ، جزئیات طرح های کشف شده و واکنش موزه وینترتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید