شکایت به دیوان عدالت و تعطیلی بیشتر هتل های مشهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا/ این خبر پیرامون شکایت به دیوان عدالت و تعطیلی بیشتر هتل های مشهد برای شما نگارش شده است.

شکایت به دیوان عدالت و تعطیلی بیشتر هتل های مشهد

قضیه چیست؟

فروردین 99 ستاد ملی مدیریت کرونا با صدور مصوبه ای مهلت داد پرداخت مالیات ها، اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش اضافه کرده و 23 درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری به مدت سه ماه به تعویق بیافتد. اما جمشید حمزه زاده گفت که این مصوبه رعایت نشده و با اجماع هتلداران از این دو سازمان به دیوان عدالت شکایت می شود.

او اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی برای سه ماه فروردین اردیبهشت و خرداد 99 که طبق مصوبه ستاد کرونا نباید مالیات دریافت می کرد 10 درصد جریمه لحاظ کرده و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه 2 درصد جریمه تعیین کرده است.

رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران همچنین از پیگیری معافیت مالیاتی هتل های چهار و پنج ستاره خبر داد و اضافه کرد: مجلس قبلا در مصوبه ای هتل های یک تا سه ستاره را از پرداخت مالیات معاف کرده است، پیگیریم این مصوبه را برای هتل های چهار و پنج ستاره نیز دریافت کنیم.

او در ادامه به نشستی که بتازگی با اعضای هیأت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی داشته و به توافق هایی که برای ایجاد اتاق فکر و تهیه برنامه هایی برای دوران پساکرونا صورت گرفت، اشاره کرد و میزان خسارت ناشی از کرونا در این استان به ویژه شهر مشهد را قابل توجه دانست و گفت: مشهد 240 هتل دارد که درحال حاضر فقط 65 هتل فعالند و 175 هتل دیگر در دوران کرونا کامل تعطیل بوده اند. با توجه به گزارشهای موجود، مشهد از جمله شهرهایی است که بیشترین خسارت ناشی از کرونا را متحمل شده اند. هتلهای این شهر که از فروردین تا خرداد ملزم و مجبور به تعطیلی بودند، پس از آن هم زیارت حرم امام رضا (ع) با محدودیت روبرو بوده است، بنابراین تعداد مسافران این شهر به شدت ریزش داشته که طبیعتا به هتلها خسارت سنگینی وارد کرده است.

حمزه زاده درباره شرایط اقامت در هتل های کشور توضیح داد: تا پیش از رفع منع تردد بین شهری، ظرفیت اسکان در هتلها زیر 10 درصد بود، اکنون آن فرایند با شیب بسیار ملایمی درحال تغییر است. میانگین اشغال ظرفیت هتل ها پس از رفع محدودیت تردد در بین بیشتر شهرها دو تا سه درصد تکمیل شده است. با توجه به آمارهایی که موجود است بیشتر مردم همانند دوران پیش از کرونا ترجیح می دهند در خانه اقوام خود اقامت کنند.

رئیس جامعه هتلداران ایران به خبرهایی که درباره ازدحام جمعیت در جزایر کیش و قشم و تکمیل صددرصد ظرفیت هتل های آنجا منتشر شده، اشاره کرد و اضافه کرد: شاید تعداد مسافران این جزایر زیاد باشد اما هتلها صددرصد تکمیل نشده اند، چون بیشتر مردم از خانه اجاره ای استفاده می کنند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6093

به "شکایت به دیوان عدالت و تعطیلی بیشتر هتل های مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت به دیوان عدالت و تعطیلی بیشتر هتل های مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید