شبیه سازی سیستم های کوانتومی با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش نوای پرنده پارسی، شبیه سازی سیستم های کوانتومی با توجه به پیچیدگی های فیزیک کوانتوم کار دشواری است و حالا محققان با استفاده از هوش مصنوعی پیروز به این کار شده اند.

شبیه سازی سیستم های کوانتومی با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، قدرت پردازش رایانه های کوانتومی روز به روز در حال افزایش است و از همین رو شبیه سازی دقیق فعالیت های آنها کار ساده ای نیست. این افزایش قدرت تا بدان حد است که حتی ابررایانه ها نیز قادر به شبیه سازی آن نیستند.

در اینجا هوش مصنوعی به یاری متخصصان می آید و به آنها یاری می نماید تا روشی جدید برای شبیه سازی سیستم های کوانتومی با استفاده از شبکه های عصبی هوش مصنوعی ابداع نمایند.در این شبیه سازی از بعضی روش های مورد استفاده در فیزیک کوانتوم مانند نمونه برداری تصادفی مون کارلو برای شبیه سازی در هر ابعادی استفاده شده است.

مهم ترین مزیت این کار عدم احتیاج به مصرف برق و توان پردازش بالا برای شبیه سازی سیستم های کوانتومی است؛ اقداماتی که می تواند به سخت افزارهای رایانه ای آسیب زده و سروصدای زیادی ایجاد کند. این موفقیت زمینه را برای استفاده تجاری و گسترده از رایانه های کوانتومی در آینده نزدیک فراهم می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1572

به "شبیه سازی سیستم های کوانتومی با استفاده از هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه سازی سیستم های کوانتومی با استفاده از هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید