توافق اتحادیه اروپا درباره قوانین سختگیرانه تر برای هوش مصنوعی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا قرار است نخستین مجموعه مقررات کامل ناظر بر این فناوری باشد. قوانین تازه استفاده از فناوری شناسایی صورت، نظارت بیومتریک و دیگر موارد را شامل می گردد.

توافق اتحادیه اروپا درباره قوانین سختگیرانه تر برای هوش مصنوعی

پیش بینی می گردد لایحه مذکور پس از 2 سال مذاکره اکنون وارد مرحله بعدی فرایند گردد که در آن قانونگذاران جزئیات دقیق را با نظارت کمیسیون اتحادیه اروپا و کشورهای عضو تایید می نمایند.

دراگوس تودرواچه یکی از اعضای مجلس اروپا که مسئولیت تهیه پیش نویس قوانین را دارد، در این باره می گوید: این یک قرارداد بسیار حساس است. اما ترکیب کامل آن احتمالا مزایایی برای تمام طرف های مذاکره دارد. جامعه از ما انتظار دارد تا اقدامی قطعی درباره هوش مصنوعی و تاثیرات آن بر زندگی انجام دهیم.

تحت قانون پیشنهادی ابزارهای هوش مصنوعی طبق مقدار ریسک شان از اندک تا غیر قابل قبول دسته بندی می شوند. دولت ها و شرکت ها با توجه به سطح ریسک از این ابزارها برای انجام فعالیت های مختلف استفاده می نمایند.

قبل از آنکه مجلس اروپا در ماه ژوئن درباره این لایحه به طور عمومی رای گیری کند، شرایط نهایی در مذاکرات سه گانه با حضور نمایندگان مجلس اروپا، شورای اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا مورد توافق قرار می گیرد.

پس از نهایی شدن شرایط و لایحه، بازه ای 2 ساله در نظر گرفته می گردد تا طرف های دیگر بتوانند از قوانین پیروی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7802

به "توافق اتحادیه اروپا درباره قوانین سختگیرانه تر برای هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اتحادیه اروپا درباره قوانین سختگیرانه تر برای هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید