سومین کشتی حامل دام زنده به بندر چابهار رسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:سومین کشتی حامل دام زنده به بندر شهید بهشتی چابهاررسید.

سومین کشتی حامل دام زنده به بندر چابهار رسید

بهروز آقایی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بندر شهید بهشتی چابهار با زیرساخت های مناسب و تجهیزات استراتژیک بندری طلایی و کم هزینه برای واردات دام زنده به ایران است و می تواند نقش بی بدیلی برای کاهش قیمت و تامین گوشت قرمز کشور داشته باشد.

وی بیان نمود: سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با پاکستان و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و دسترسی به آب های آزاد به وسیله بندر چابهار به عنوان دروازه ورود و انتقال دام های سبک و سنگین به کشور است و نقش معین کننده ای در تنظیم بازار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندر چابهار به دلیل پهلوگیری انواع کشتی ها با ظرفیت حمل دام زنده می تواند بزودی از قطب های ورود دام گردد.

وی توضیح داد: شهرستان مرزی و ساحلی چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن مرزهای آبی و خاکی نقش مهمی در صادرات و واردات انواع فرآورده های خام دامی بویژه واردات دام و تامین گوشت مورد احتیاج کشور دارد.

آقایی گفت: وجود 310 کیلومتر مرز آبی و بیش از140 کیلومتر مرز خاکی ایران با پاکستان در بخش دشتیاری شهرستان چابهار و بازارچه مرزی ریمدان می تواند یکی از بهترین فرصت ها برای ورود دام زنده به کشور و فراوری گوشت قرمز باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 کشتی 47 هزار و 18 هزار راسی دام زنده وارد بندر چابهار و تخلیه شده است اعلام نمود: کشورهایی نظیر استرالیا، نیوزلند و برزیل سطح بهداشتی مناسبی در حوزه دام زنده دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: بارها سرمایه گذاران بومی برای واردات دام زنده ابراز تمایل نموده اند ولی به دلایل مختلف اجازه به آنان داده نشده است.

وی بیان نمود: حمل و نقل دریایی یکی از بهترین و به صرفه ترین راهها برای واردات انواع کالا بویژه دام زنده است که امیدواریم از ظرفیت های بندر چابهار برای تنظیم بازار گوشت ایران استفاده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1224

به "سومین کشتی حامل دام زنده به بندر چابهار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین کشتی حامل دام زنده به بندر چابهار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید