سهرابیان: ورزش به حمایت دولت احتیاج دارد، قطعا کایاک، کانو و روئینگ در بازی های آسیایی حضور دارند

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: در بازی های آسیایی 2022 چین، قطعا کایاک، کانو و روئینگ اعزام می شوند و اسلالوم و دراگون بوت کاندیدای اعزام هستند.

سهرابیان: ورزش به حمایت دولت احتیاج دارد، قطعا کایاک، کانو و روئینگ در بازی های آسیایی حضور دارند

علیرضا سهرابیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد نتایج قایقرانان در مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا در تایلند، گفت: نتایج آبهای آرام در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند عالی بود. این را به علت کسب 25 مدال طلا، نقره و برنز در این مسابقات نمی گویم بلکه از این جهت می گویم که در رقابت با رقبا توانستیم فاصله خود را با آنها بسنجیم. همچنین این فرصت وجود داشت که برنامه های سرمربی ارزیابی گردد و ببینیم چه برنامه هایی می توانیم تا بازی های آسیایی داشته باشیم. با توجه به نتایج قزاقستان و قرقیزستان و ازبکستان بابد بگویم نتایج خوبی گرفتیم البته چین که رقیب اصلی ما در آسیا است در این مسابقات نبود ولی توانستیم قزاقستان که در کانوی دو نفره آسیا و جهانی طلا گرفته بود را ارزیابی کنیم که خوشبختانه به لحاظ رکوردی فاصله خوبی با این تیم داریم .

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که اردوهای تیم های ملی از چه زمانی از سر گرفته می گردد، اضافه نمود: اردو روئینگ شروع شده است و آبهای آرام از چند روز دیگر با برگشت پدرو، سرمربی برزیلی تیم ملی اردوهای خود را شروع می نماید. در رشته روئینگ در خرداد در کاپ یک آسیا شرکت می کنیم و بعد از آن هم با هماهنگی هایی که انجام می دهیم، قایقرانان باید در یک رقابت شرکت نمایند و اردویی نیز در مسافت بلند داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر حضور کدام رشته های قایقرانی در بازی های آسیایی قطعی شده است، تاکید نمود: قطعا کایاک، کانو و روئینگ اعزام می شوند و اسلالوم و دراگون بوت کاندیدای اعزام هستند. دراگون بوت اگر با ثبت رکورد های خوب و انتخابی ها بتوانند خود را ثابت کند در بازی های آسیایی شرکت می نمایند و کمیته ملی المپیک نیز این حضور را تائید می نماید. در مجموع با تمام قوا در بازی های آسیایی حاضر خواهیم بود و می توانیم همپای سایر رشته هایی که نقش مهمی در سبد مدال آوری کاروان ایران دارند، ظاهر شویم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد لزوم حمایت از ورزشکاران قبل از بازی های آسیایی هانگژو توضیح داد: نه فقط قایقرانی بلکه همه مدال آوران نه تنها به حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک بلکه به حمایت دولت نیز احتیاج دارند. این موفقیت های ورزشی یک افتخار ملی است و این ورزشکاران سربازانی هستند که از آرمان ایران دفاع می نمایند و پرچم کشور را به اهتزار در می آورند و ضروری است دولت ارزیابی خوبی در این مسئله داشته باشد. در سال 1400 بعضی فدراسیون ها برای اعزام های خود دست به دامن کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بودند. همه رشته ها احتیاج به اردو، تغذیه و اعزام دارند در غیر اینصورت نمی توان انتظار داشت که نتایج مطلوبی کسب گردد . الان با این قیمت دلار اعزام ما به تایلند سنگین بود از همه دولتمردانی که می توانند به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یاری نمایند، می خواهم این کار را انجام دهند چرا که هر چه امروز بکاریم بعدا درو می کنیم.

وی در سرانجام گفت: از ورزشکاران و مربیان که در این سه ماه برنامه های سنگین را تحمل کردند، تشکر می کنم و خوشبختانه نتیجه آن را دیدند. به خانواده خودم که اینگونه کوشش می نمایند افتخار می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7615

به "سهرابیان: ورزش به حمایت دولت احتیاج دارد، قطعا کایاک، کانو و روئینگ در بازی های آسیایی حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهرابیان: ورزش به حمایت دولت احتیاج دارد، قطعا کایاک، کانو و روئینگ در بازی های آسیایی حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید