سناتور آمریکایی علیه عربستان طرح رو کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، فارس نوشت: بیل کسیدی سناتور جمهوری خواه حاضر در مجلس سنای آمریکا طرحی را برای اعمال فشار به سران عربستان سعودی ارائه کرد.

سناتور آمریکایی علیه عربستان طرح رو کرد

کسیدی در این طرح پیشنهادی تأکید کرد که آمریکا باید نیروهای خود را 30 روز پس از تصویب این قانون، از عربستان سعودی خارج کند. پیش از وی، نیز دو عضو جمهوری خواه دیگر هم شبیه این قانون را ارائه نموده بودند.

خبرگزاری رویترز به نقل از این سناتور آمریکایی گزارش داد که آمریکا از این طریق می تواند به ریاض فشار وارد کند تا فراوری نفت خود را کاهش دهد.

کسیدی بر این باور است که افزایش فراوری نفت توسط عربستان سعودی، ضرر سنگینی به شرکتهای نفتی ایالات متحده آمریکا وارد نموده است.

وی ادامه داد: نفت مازاد عربستان سعودی باعث شده است که رقابت شرکتهای انرژی آمریکایی -به عنوان بزرگترین فراوری نماینده نفت و گاز در دنیا- در بازار غیر ممکن گردد. عربستان بزرگترین صادر نماینده نفت در دنیا است.

این سناتور آمریکایی که از ایالت لوئیزیانا است، با کنایه به عربستان سعودی گوشزد کرد: خارج کردن نیروهای حاضر برای حمایت از دیگران، اقرار به این مسئله است که دوستی و حمایت، یک جهت دو طرفه است.

پیش نویس این طرح باید مورد موافقت سنا و مجلس نمایندگان و سپس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار گیرد تا به قانون تبدیل گردد.

در این طرح، کسیدی شرح می دهد که اگر ریاض به طرح کاهش فراوری نفت، پایبند نبود، چگونه کنگره می تواند تصمیماتی علیه عربستان سعودی بگیرد.

این طرح در حالی مطرح شده است که کشورهای عضو اوپک به عقد قراردادی برای کاهش فراوری نفت به میزان 15 میلیون بشکه در روز یا 15% از فراوری دنیای نزدیک شده اند.

شیوع ویروس کرونا باعث شده که تقاضا در بازار نفت به شدت کاهش یابد. سعودی و روسیه نیز در کوشش هستند که با افزایش فراوری، بازار را از آنِ خود نمایند و همین مسئله باعث شده که قیمت نفت به کمترین میزان خود در 18 سال گذشته برسد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4268

به "سناتور آمریکایی علیه عربستان طرح رو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی علیه عربستان طرح رو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید