سفر ولیعهد ابوظبی به مالزی

به گزارش نوای پرنده پارسی، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در جریان سفرهای خود به شرق آسیا بعد از حضور در چین راهی مالزی شده و با پادشاه و سایر مقامات عالی رتبه این کشور ملاقات کرد.

سفر ولیعهد ابوظبی به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

ولیعهد ابوظبی همچنین در جریان این سفر کوتاه در مراسم تاج گذاری پادشاه جدید این کشور نیز حضور داشت. به گفته خبرگزاری دولتی امارات، محمد بن زاید و سلطان عبدالله رعایه الدین المصطفی بالله شاه، پادشاه جدید مالزی بر اهمیت روابط دوجانبه برای پیشرفت و توسعه اقتصادهای امارات و مالزی تأکید نموده اند. از سوی دیگر، محمد بن زاید ملاقاتی نیز با ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی داشته است. این در حالی است که به ادعای بعضی منابع غیررسمی، روابط دو کشور از زمان بازگشت ماهاتیر محمد به قدرت دچار تنش شده است.

نخست وزیر مالزی، به فاصله کوتاهی پیش از ورود بن زاید به مالزی برای ملاقات با رجب طیب اردوغان به ترکیه سفر نموده بود؛ کشوری که طی سال های اخیر تنش های سیاسی و مالی متعددی با امارات داشته است. شبکه الجزیره در این زمینه نوشت: امارات و عربستان کوشش دارند روابط خود با قدرت های شرق آسیا را توسعه داده و سیاست خارجی خود را از چارچوب سنتی پیشین خارج نمایند؛ چارچوبی که همه چیز در آن حول محور روابط دوجانبه با آمریکا تعریف می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1502

به "سفر ولیعهد ابوظبی به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ولیعهد ابوظبی به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید