سرقت حساب های واتس اپ با صندوق پست صوتی

به گزارش نوای پرنده پارسی، برخی از کاربران واتس اپ که حساب پست صوتی داشته و گذرواژه پیش فرض آن را تغییر نداده اند، در معرض سرقت حساب قرار گرفتند.

سرقت حساب های واتس اپ با صندوق پست صوتی

به گزارش خبرنگاران، یکی از روش هایی که همواره مورد توجه مهاجمان قرار می گیرد، استفاده از گذرواژه های ضعیف است. به همین دلیل همواره به کاربران توصیه می گردد در انتخاب گذرواژه دقت کافی را به خرج دهند و از انتخاب پسوردهای قابل حدس خودداری نمایند.

با وجود این، آنالیز های امنیتی مرکز افتا نشان می دهد کاربرانی که برای شماره موبایل آنان، حساب پست صوتی وجود دارد و گذرواژه پیش فرض آن را تغییر نداده اند، در معرض سرقت حساب های واتس اپ قرار گرفته اند.

در این روش مهاجم کوشش می نماید تا شماره جدیدی را به حساب واتس اپ کاربر اضافه کند، در این فرایند واتس اپ یک پیغامک (SMS) به شماره اصلی متصل به حساب ارسال می نماید که در آن کد تایید درج گردیده است. در صورت چندین کوشش برای درخواست پیغامک از واتس اپ، این برنامه کد تایید را به وسیله تماس صوتی ارسال می نماید و در صورت پاسخگو نبودن کاربر، پیغام صوتی به صندوق صوتی ارسال می گردد.

مهاجم با داشتن دسترسی به صندوق صوتی می تواند به پیغام تایید دست یابد؛ مهاجم این فرایند را زمانی انجام می دهد که قربانی به گوشی خود دسترسی ندارد یا پاسخگو نیست. کارشناسان امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات توصیه می نمایند، کاربران گذرواژه و پین کد صندوق پست صوتی را به گذرواژهای قوی تغییر دهند.

همواره یکی از بهترین راه ها برای افزایش امنیت حساب های کاربری متعدد در فضای مجازی انتخاب یک گذرواژه و رمز عبور ایمن است که تا حد زیادی راه را برای نفوذ هکرها سخت می نماید. متخصصان امنیت سایبری به کاربران پیشنهاد می نمایند که از کلمات قابل حدس زدن همچون نام، نام خانوادگی، سال و تاریخ تولد، نام همسر و غیره اکیدا خودداری نمایند و درصورتی که می خواهند از این کلمات، عبارات و اعداد استفاده نمایند، باید در میان آن از حروف اختصاری و نشانه گذاری استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 342

به "سرقت حساب های واتس اپ با صندوق پست صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت حساب های واتس اپ با صندوق پست صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید