ساخت سلول خورشیدی قابل استفاده در پنجره

به گزارش نوای پرنده پارسی، مهندسان نوعی سلول خورشیدی جدید ساخته اند که می تواند در پنجره استفاده گردد.

ساخت سلول خورشیدی قابل استفاده در پنجره

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از ساینس الرت، مهندسان یک سلول خورشیدی نیمه شفاف ساخته اند که کارایی قابل قبولی دارد و ما را به آینده ای نزدیک تر می نماید که در آن پنجره ها به عنوان صفحات خورشیدی استفاده می شوند. این پیشرفت می تواند صنعت معماری و فراوری انرژی را متحول کند.

طبق جدیدترین مطالعه، دو متر مربع از نسل بعدیِ سلول های خورشیدی پروسکایت، برای فراوری برق به اندازه یک صفحه خورشیدی استاندارد کافی است.

پنجره های خورشیدی چیزی است که محققان سال ها بر روی آن کار می کردند، اما هنوز کسی از نظر کارآیی، ثبات و هزینه به فراوری آن نپرداخته است.

گروهی که این پروژه جدید را انجام می دهند، معتقدند بیش از هر زمان دیگری به فراوری این محصول نزدیک شده اند.

یک شیمیدان مواد از دانشگاه موناش در استرالیا گفت: بازده تبدیل انرژی صفحه های خورشیدی سقفی، بین 15 تا 20 درصد است. اما این سلول های نیمه شفاف دارای بازده تبدیل 17٪ هستند، آن هم در حالی که تنها بیش از 10٪ از نور ورودی را انتقال می دهند.

در این محصول یک جزء اصلی سلول خورشیدی با یک پلیمر ویژه توسعه یافته (مبتنی بر یک نیمه هادی آلی) جایگزین می گردد که باعث افزایش ثبات و پایداری کلی می گردد که این ثبات در موادی که تمام روز در معرض آفتاب قرار دارند، بسیار مهم است.

شفافیت سلول های خورشیدی می توانند کم یا زیاد باشد. هرچه شفاف تر باشند، الکتریسیته کمتری فراوری می نمایند.

فراوری پنجره هایی که برق فراوری می نمایند مدتها یک رویا بود، و اکنون به نظر می رسد این امر ممکن شده است و دانشمندان در تلاشند تا سلول های خورشیدی را در برنامه های آینده ساختمان سازی بگنجانند.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4478

به "ساخت سلول خورشیدی قابل استفاده در پنجره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سلول خورشیدی قابل استفاده در پنجره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید