زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را بشناسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، در سرتاسر جهان کاخ های سلطنتی که زیبایی خاص خود را دارند، فراوان هستند که بی شک، بازدید از مجلل ترین کاخ های جهان لذت خاصی دارد. زیباترین قصرهای جهان از جمله مکان هایی هستند که گردشگران و جهانگرد ها برای دیدن آنها برنامه ریزی می نمایند. بر همین اساس، در این بلاگ نام تعدادی از زیباترین کاخ های سلطنتی جهان را برایتان به اختصار توضیح داده ایم تا شما هم اگر علاقمند به بازدید از این مکانها هستید، بتوانید برای بازدیدتان برنامه ریزی کنید.

زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را بشناسید

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام در لندن قرار گرفته است و اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا به حساب می آید. کاخ باکینگهام یکی از زیباترین کاخ های سلطنتی جهان بوده که به عنوان مرکزی برای برگزاری رویدادهای عمومی و میهمانی های سلطنتی و همچنین برای برگزاری جشن های ملی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین خاطر، برای بریتانیایی ها اهمیت زیادی دارد. این کاخ دارای طراحی های ویژه ای است و با آثار هنری و زینتی خاصی تزیین گشت که از جمله آنها می توان به استفاده گسترده از سنگ های مرمر با نمای رنگارنگ اشاره نمود. این کاخ در دوره ای از زمان به دستور ادوارد هفتم با طرح های عصر طلایی اروپا نوآرایی و نوسازی شد. از ویژگی های خاص این کاخ، تزیین اتاق های کوچکتر به شیوه سلطنت چینیان است.

قصر نوی شوان اشتاین

قصر نوی شوان اشتاین در قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا توسط پادشاه وقت باوریا به نام لودویگ دوم بنا قرار گرفت. این مورد از زیباترین قصرهای جهان بعد از گذشت این سال ها به مکانی تاریخی برای بازدید گردشگران و جهانگردها تبدیل شده و سالانه حدود 1.4 میلیون نفر از این قصر مجلل و تاریخی بازدید به عمل می آورند.

رویال پالاس

قصر سلطنتی مادرید محل اقامت پادشاه اسپانیا بوده که وسعتی حدود 135000 متر مربع با 2800 اتاق دارد. این قصر همچنان از زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان بوده که محل میهمانی های رسمی و جشن های ملی است.

کاخ شونبرون

کاخ شونبرون یکی از اقامتگاه های تابستانی پادشاهان اتریش هست. این مورد از مجلل ترین کاخ های جهان در سال 1960 ساخته شده و به چشمه زیبا مشهور است. کاخ شونبرون دارای حدود 1400 اتاق بوده و این اتاق ها به سبک روکوکو تزیین گشته اند. کاخ ها و باغ هایی که توسط پادشاهان این کشور ساخته شدند، تداعی نماینده آمال و آرزوها و سلیقه های آنها هستند.

کاخ توپقاپی

کاخ توپقاپی در شهر استانبول واقع شد. این کاخ از زیباترین کاخ های سلطنتی جهان و از قصرهای معروف امپراطوری عثمانی بوده و از سال های 1465 تا 1853 به عنوان مرکز اداری امپراطوری مورد استفاده قرار می گرفت. ساخت این قصر از سال 1459 و به دستور سلطان محمد فاتح آغاز گشت و تا سال 1465 ساختش به طول انجامید. این قصر به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که در آن قرار گرفته، منظره و ویو بسیار زیبایی از تنگه بسفر دارد.

کاخ هولی روود

کاخ هولی روود در اسکاتلند واقع شده و از سده 15 میلادی به عنوان محلی برای اقامت خاندان سلطنتی بریتانیا مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر، این مکان به عنوان یکی از زیباترین کاخ های سلطنتی جهان و جاذبه های جهانگردی اسکاتلند معرفی می گردد. این کاخ با استفاده از 96 پرتره از پادشاه تزیین گشت.

کاخ عظیم تایلند

کاخ عظیم تایلند شامل مجموعه ای از ساختمان های سلطنتی بوده که از قرن هجدهم میلادی تا به امروز محلی برای اقامت پادشاهان آن کشور به شمار می آید. بنای این مورد از زیباترین قصرهای جهان از سال 1782 میلادی آغاز و در طول سالیان متوالی بر وسعت آن افزوده شده و در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک به حساب می آید.

کاخ زمستانی روسیه

کاخ زمستانی قصری است که در سن پترزبورگ قرار گرفته است. این کاخ از سال 1732 میلادی تا سال 1917 به خاطر شکست و سقوط تزارها به عنوان محلی برای اقامت آنها اختصاص یافت. در حال حاضر این مورد از مجلل ترین کاخ های جهان بیشتر با عنوان موزه هرمیتاژ معرفی می گردد.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه، شهری قدیمی است که در پایتخت کشور چین یعنی پکن قرار گرفته و به عنوان یکی از آثار تاریخی و دیدنی این منطقه به حساب می آید. این شهر به گفته دیگران یکی از گسترده ترین مجموعه معماری با چوب در جهان است. این شهر تعداد زیادی از قصر و اتاق ها را در خود جای داد، به طوریکه در مجموع تعداد اتاق ها چیزی بالغ بر 99995 اتاق است. در گذشته، چینیان بر این باور بودند که امپراتوری آسمانی آنها دارای 10 هزار اتاق بوده و به همین خاطر، آنها نباید از این عدد پا فراتر می گذاشتند، چون آن را نوعی توهین به امپراتوری آسمانی می دانستند. از این رو، اتاق هایی که در شهر ممنوعه ساخته شده اند، حدود نیم اتاق کمتر از تعداد اتاق های کاخ آسمانی هستند.

قصر هافبرگ

قصر هافبرگ در گذشته و از سال 1279 اقامتگاهی برای قدرتمندترین افراد تاریخ اتریش بود که از میان آنها می توان شاهان سلسله های عظیم و فرمانروایان امپراطور اتریش را نام برد. در حال حاضر نیز جهانگرد هایی که از این مورد از زیباترین قصرهای جهان بازدید می نمایند، می توانند آثاری به جا مانده از زندگی روزمره پادشاهان را در این کاخ ها مشاهده نمایند.

کاخ ورسای

کاخ ورسای در شهر ورسای قرار گرفته و به عنوان یکی از عظیمترین کاخ های سلطنتی جهان معرفی می گردد. کاخ ورسای به عنوان یکی از میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسید.

کاخ گلستان

کاخ گلستان در میدان ارگ تهران واقع شده و شامل مجموعه ای از بناهاست. این کاخ در طول سالهای متوالی به صورت تدریجی کامل شد. این کاخ در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته جهانی سازمان یونسکو که در پنوم پن، پایتخت کامبوج برگزار گشت، به عنوان آثار تاریخی جهانی ثبت گشت. این اثر شانزدهمین اثر ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای می گیرد. کاخ گلستان فضایی از ارگ سلطنتی تاریخی بوده و آثار هنری این مکان منبع الهام بسیاری از هنرمندان معاصر شده است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4079

به "زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید