زیباترین مکان های رها شده در دنیا

به گزارش نوای پرنده پارسی، اماکن متروکه به ما نشان می دهند که گذشت زمان بدون توجه به هر موضوعی، چگونه خواهد بود. این بناهای متروک بسیار غافلگیرکننده هستند و زیبایی مرموزی دارند.

زیباترین مکان های رها شده در دنیا

مکان های متروکه اگر چه حس و حالی وهم آور و آخرالزمانی دارند اما زیبایی های بصری آن ها بسیار فراوان است. ساعت ها حرکت کرده اند، زمان گذشته و روح منطقه خود را با شرایط فعلی سازگار کرده. با وجود این پوسته همان چیزی به جای مانده که در گذشته بوده است. برای تماشا زیباترین مکان های رها شده در دنیا که به جاذبه های گردشگری تبدیل شده اند، با خبرنگاران همراه باشید.

اقامتگاه Grossinger، نیویورک

شما هرگز از تماشا شرایط فعلی این مکان نمی توانید متوجه شوید که Grossinger واقع در لیبرتی نیویورک، زمانی یک اقامتگاه مجلل برای گذراندن تعطیلات آخر هفته ثروتمندان بالاشهر بوده است. این هتل زیبا در دوران اوج خود، شبیه به تفرجگاه فیلم پایکوبی کثیف (Dirty Dancing) بود که ظاهرا همین مکان الهام بخش سازنده آن بوده است. بعدها به علت تورم و رکود مالی در شهر، این اقامتگاه باشکوه در سال 1986 درهای خود را به روی مردم بست.

هتل Goricina، کرواسی

این هتل متروکه در سواحل کرواسی، مشرف به منطقه Bougainvillea و دریای Adriati است که زمانی یک هتل مجلل در تفریحگاه نظامی یوگسلاوی بوده است. این ساختمان زیبا در جنگ استقلال کرواسی به همراه تعدادی از هتل های دیگر تخریب شد.

بیمارستان Beelitz، آلمان

این ساختمان قدیمی که بسیار ترسناک است اما رنگ شاد آبی آسمانی یا در حقیقت آنچه از دیوارهایش به جای مانده و پنجره های پرپیچ و خم هنری آن، ما را به یاد کارخانه شکلات سازی ویلی وونکا می اندازد، در گذشته مجموعه ای بیمارستانی و درمانی بوده است. قدمت این مجموعه به دهه 1800 میلادی بازمی شود که در زمان جنگ از آن به عنوان یک بیمارستان نظامی استفاده می شد.

جزیره Gougi، چین

این دهکده ماهیگیری در رودخانه یانگ تسه چین، به محلی فراموش شده تبدیل شده است. ساختمان های سرسبز پوشیده از پیچک و پوشش گیاهی آن به طور شگفت آوری آرام و چشمگیر هستند. یک وب سایت چینی برای اولین بار درباره آن نوشت: می توان این منطقه را رویای جادوگر اوز نامید.

قلعه Miranda، بلژیک

این ساختار افسانه ای ساخته شده در سال 1866 واقع در بلژیک، قرار بود یک خانه تابستانی باشد اما طراح پروژه قبل از اتمام آن در سال 1907 درگذشت. پس از آن در جنگ دنیای دوم به دست نازی ها افتاد و به مدت 20 سال به عنوان اردوگاه تابستانی فعالیت کرد. پایان، در سال 1991 رها شد؛ زیرا نگهداری آن بسیار پرهزینه بود.

برلین، نوادا یکی از زیباترین مکان های رها شده در دنیا

منطقه تاریخی برلین در سال 1897 به عنوان بخشی برای رونق معدن تاسیس شد اما هرگز موفقیت سایر شهرهای مجاور را ندید و تا سال 1911 به طور گسترده رها شد. این منطقه اکنون بخشی از یک پارک ایالتی در نوادا است. اگر به جاذبه های تماشای دنیا علاقه دارید، مقرون به صرفه ترین کشورهای دنیا کدام است؟ را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، روستای گچسر طبیعتی دلنشین در همسایگی کرج را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7655

به "زیباترین مکان های رها شده در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مکان های رها شده در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید