زنی که انتظار می رفت 3 دقیقه بعد از تولد بمیرد اما 60 سال عمر کرد!

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک زن انگلیسی که پزشکان انتظار داشتند او فقط 3 دقیقه پس از به جهان آمدن بمیرد، 60 سالگی خود را جشن گرفت.

زنی که انتظار می رفت 3 دقیقه بعد از تولد بمیرد اما 60 سال عمر کرد!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از باشگاه خبرنگاران وقتی خداوند بخواهد به یک بنده اش نظر کند، هیچکس نمی تواند مانع خواست مقدس حق تعالی گردد؛ حتی اگر این قضیه از نظر عالمان و مردان اهل علم غیرمنطقی باشد. ترزا اسمیت در 12 اکتبر 1960 به دنیا آمد. او به دلیل داروی تالیدومید که مادرش در دوران بارداری خورده بود، دارای دست های کوتاه و فاقد پا بود. این داروی ساخته شده توسط یک شرکت آلمانی در دهه 1950 بود که مصرف آن باعث به وجود آمدن نقایص مادرزادی از جمله دست و پای کوتاه، نابینایی و کم شنوایی، مسائل قلبی و آسیب مغزی می شد. مصرف این دارو در سال 1961 ممنوع اعلام شد.

ترزا از بدو تولد به شدت معلولیت داشت. او فرزند دوم پدرش جوزف و مادر ایرلندیش بود. او یک خواهر عظیمتر به نام آنت داشت که حدود یک سال و نیم از او عظیمتر بود. به دلیل عوارض جانبی این داروی مخرب برای زنان باردار، به آن ها توصیه می شد که صبح ها به پیاده روی بروند.

ترزا در مصاحبه با یک روزنامه محلی گفت: مادرم بی صبرانه منتظر داشتن فرزند دوم خود بود و او تصمیم گرفت که در خانه باشد تا بتواند از خواهر من که کوچک بود نگه داری کند. با این حال بارداری آن چیزی نبود که او برنامه ریزی نموده باشد.

وی اضافه نمود: در دهه 1960 هیچ دستگاه سونوگرافی و اشعه ایکسی وجود نداشت، بنابراین هنگام تولد من یک شوک عظیم به مادرم و دکتر وارد شد. من بعدا از مادرم فهمیدم که او به چیزی مشکوک شده بود زیرا هنگام لمس من از روی شکمش نمی توانست پای من را احساس کند.

دکترها پیش بینی نموده بودند که ترزا فقط سه دقیقه زنده می ماند. با این حال او را به سرعت به بیمارستان منتقل کردند و او خوش شانس بود که توانست زنده بماند؛ زیرا تعداد کل افراد تحت تاثیر استفاده از تالیدومید در دوران بارداری حدود 10هزار نفر تخمین زده می شدند که حدود 40 درصد از آن ها بلافاصله پس از تولد فوت کردند.

به دلیل سیاستتبعیضآمیز که دولت علیه بچه ها معلول در پیش گرفته شده بود، ترزا در مدرسه رنج های زیادی را متحمل شد، اما او توانست بر تمام مسائلی که با آن روبرو بود غلبه کند و بعدا به عنوان معلم مشغول به کار گردد. او همچنین در بانک نیز کار می کرد و بعد از آن نیز به عنوان مددکار اجتماعی در شورای شهر لیورپول کار مشغول به کار بود.

به گزارش روزنامه بریتانیایی میرور، وی پس از مسائل مربوط به سلامتی خود، مجبور به ترک شغل شد، اما بعدا توانست یک پروژه پیروز برای آموزش هیپنوتیزم را راه اندازی کند. او اکنون می خواهد با ایجاد یادبودی برای همه بچه ها تالیدومید که هیچ بازمانده ای از آن ها گزارش نشده است، آن ها را از تمام تجربیات خود بهره مند کند.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5485

به "زنی که انتظار می رفت 3 دقیقه بعد از تولد بمیرد اما 60 سال عمر کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنی که انتظار می رفت 3 دقیقه بعد از تولد بمیرد اما 60 سال عمر کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید