زاد ولد در ژاپن به پایین ترین حد در 120 سال گذشته رسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، آمارهای جدید در ژاپن نشان می دهد که با وجود کوشش های دولت آبه شینزو، میزان زاد ولد در این کشور با افت شدیدی روبرو شده و به زیر نهصد هزار نفر در سال رسیده است.

زاد ولد در ژاپن به پایین ترین حد در 120 سال گذشته رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پیش بینی می گردد میزان زاد ولد در ژاپن به پایین ترین حد در تاریخ 120 ساله ثبت آمار تولد و مرگ در این کشور، رسیده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، طبق پیش بینی های انجام شده میزان زاد ولد در ژاپن در امسال میلادی با کاهش قابل توجه 6 درصدی، به 864 هزار نفر برسد. این رقم از تعداد 900 هزار تولد در سال 1899، یعنی اولین سال ثبت آمار تولد در ژاپن، هم پایین تر است و پایین ترین میزان تولد نوزاد در تاریخ مکتوب این آمار در ژاپن به شمار می آید.

این آمار روز سه شنبه از سوی وزارت بهداشت ژاپن منتشر شده و با وجود کوشش های دولت این کشور چالشی برای آینده جمعیت این کشور محسوب می گردد. در حال حاضر امیدی به حل سریع این مشکل که آبه شینزو نخست وزیر ژاپن نیز آن را یک بحران ملی توصیف نموده، نمی رود.

بر اساس این گزارش، میزان تولد نوزادان در ژاپن اکنون برای نخستین بار از سال 2016 به این سو و دو سال قبل از زمانی که پیش بینی می شد، به زیر یک میلیون نفر رسیده است. قبلا پیش بینی شده بود که در سال 2021 شمار نوزادان در ژاپن به 860 هزار نفر برسد.

با وجود افزایش میزان ازدواج در ژاپن، تأخیر در زمان بچه دار شدن یکی از مسائل امروز ژاپن محسوب می گردد. در عین حال میزان پایین زاد ولد نیز با افزایش شمار مرگ و میر در این کشور مصادف شده است. در حال حاضر میزان کاهش جمعیت در ژاپن به بیش از 510 هزار نفر در سال رسیده است، به این معنی که میزان تولد در این کشور با اختلاف زیادی از میزان مرگ در ژاپن عقب افتاده است.

انتهای پیغام/ق

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3433

به "زاد ولد در ژاپن به پایین ترین حد در 120 سال گذشته رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاد ولد در ژاپن به پایین ترین حد در 120 سال گذشته رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید