رکود مالی ایتالیا وارد سومین سال متوالی شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: موسسه آمار ایتالیا در تازه ترین گزارش خود بیان کرد، با ادامه روند نزولی رشد مالی رکود ایتالیا برای سومین سال متوالی ادامه یافته است.

رکود مالی ایتالیا وارد سومین سال متوالی شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ موسسه آمار ایتالیا در شرایطی از کاهش رشد مالی این کشور در سه ماه سوم 2013 میلادی خبر داده است که رکود مالی این کشور بحران زده وارد سومین سال پیاپی شده است.بر اساس این گزارش ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است که با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی و بیکاری بالا روبرو است.

موسسه ملی آمار ایتالیا اضافه کرد، رشد مالی این کشور در سه ماه سوم سال جاری با کاهش 0، 1 درصدی روبرو شده است. ایتالیا با طولانی ترین رکود مالی پس از جنگ جهانی روبرو شده است.البته رشد مالی ایتالیا نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 1، 9 درصد کاهش یافته است. کاهش فعالیت ها در بخش های کشاورزی و خدمات تاثیر منفی زیادی بر رشد مالی این کشور داشته است.

نرخ بیکاری ایتالیا در ماه سپتامبر به بیش از 12، 5 درصد رسیده که این رقم بالاترین رکورد از سال 1997 میلادی به شمار می رود.در ده سال گذشته ایتالیا کمترین رشد مالی را در بین کشورهای منطقه یورو داشته است. دولت ایتالیا در سال های اخیر اجرای سیاست های ریاضتی را در اولویت قرار داده و این مساله موجب افزایش مخالفت های عمومی شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1795

به "رکود مالی ایتالیا وارد سومین سال متوالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود مالی ایتالیا وارد سومین سال متوالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید