رویاهای آنالنا؛ چه کسی جای مرکل را می گیرد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، آیا دوباره یک زن سکان آلمان را به دست خواهد گرفت؟ این روز ها و در آستانه خروج مرکل از قدرت، یک بار دیگر این سوال مطرح شده که بعد از دوره او که توانست آلمان را دگرگون کند، قدرت به چه کسی می رسد.

رویاهای آنالنا؛ چه کسی جای مرکل را می گیرد؟

به گزارش روزنامه هفت صبح، آنالنا بائربوک، در میان اسم هایی که تا امروز مطرح شده، بالاترین شانس را برای تصاحب صندلی آنگلا مرکل دارد. آنالنای 40 ساله، جسور و بلندپرواز از حزب سبزها، کاندیدا شده و از آنجایی که این حزب دومین حزب در آلمان است شانس بسیار بالایی دارد.

یک: این زن جوان متولد هانوفر از پدری مهندس و مادری آموزگار است. در سال 1980 و درست در همان سالی که حزب سبز های آلمان تاسیس شد، متولد شد و در دانشگاه هامبورگ علوم سیاسی خواند. سرانجام نامه او در خصوص بلایای طبیعی و حمایت های بشردوستانه بود، اما به دلیل مشغولیت به فعالیت های سیاسی، درسش نیمه تمام باقی ماند.

دو: سال های 2005 و 2008، بائربوک به عنوان مدیر دفتر الیزابت شرودتر، که در آن موقع نماینده مجلس اروپا در حزب سبز بود، کار می کرد که تجربه سیاسی خوبی برای یک زن جوان 25 ساله به حساب می آمد. او در 2009 برای مجلس آلمان از سوی شهر بوندستاگ کاندیدا شد، اما پیروزی به دست نیاورد. او چهار سال بعد شکستش را جبران کرد و به مجلس پیوست.

علاقه آنالنا بائربوک به محیط زیست از سال های اولیه دانشگاه رقم خورده بود. او در سال 2013 تبدیل به سخنگوی آب و هوایی حزب سبز ها شد تا جای پایش را در حزب محبوبش محکم کند. مسیرش چندان سخت نبود. در 2018 آنالنا در حالی که فقط سی و هشت سال داشت، رهبری حزب را به صورت مشترک با رابرت هاک به دست گرفت. او در کنفرانس های تغییر اقلیم سازمان ملل در ورشو (2013)، لیما (2014)، پاریس (2015) و مراکش (2016) شرکت کرد. حضورش در کنفرانس پاریس او را به شدت به چشم رهبران کشور های دیگر آورد.

سه: بائربوک توجه ویژه ای به مسائل بین الملل دارد و هوادار سرسخت قدرت داشتن اتحادیه اروپاست. او از این منطر با مرکل تشابهاتی دارد. رابطه خوب صدراعظم سابق آلمان با همکاران اروپایی اش زبانزد بود و به نظر می رسد در صورتی که آنالنا به قدرت برسد، سیاستی مشابه دوران قبل از سوی آلمان پیگیری خواهد شد. بعید نیست که در صورت روی کارآمدن او، سوسیالیست ها قدرت بیشتری بگیرند و در نهایت روابط با روس ها کمی بهبود بیابد.

چهار: او در جنوب غربی آلمان با شوهرش که یک مشاور سیاسی است و دو دخترش زندگی می نماید. بائربوک در جلسات نشست آب و هوایی پاریس در سال 2015 همراه با دختر کوچک ترش حاضر شد. مشهور است که او حتی وقتی با وزرای خارجه کشور های اروپایی نشست و برخاست می کرد هم دخترش را در آغوش داشت. بائربوک یک ورزشکار حرفه ای هم هست.

اگر بائربوک بتواند گوی را از رقیبش برباید، سومین زن جوان در دنیا است که قدرت را به دست می گیرد. او را با جاسیندا آردن، نخست وزیر خوشنام نیوزیلند که دقیقا همسن و سال هم هستند و سانا مارین نخست وزیر 35 ساله فنلاند مقایسه می نمایند. هر دو این زن ها در رهبری کشورانشان بسیار پیروز عمل نموده اند.

جاسیندا آردن هم مانند بائربوک در زمانی که کودکش احتیاج به مراقبت داشت، همراه با او در مجامع سیاسی شرکت می کرد. عملکرد جاسیندا در کنترل کرونا، باعث شد تا نام او در صدر دیگر سیاستمداران قرار بگیرد. سانا مارین هم حالا توانسته شادترین کشور دنیا را اداره کند. به نظر می آید که با پیوستن این زن جوان به قافله زنانی که کشور های پیشرفته دنیا را اداره می نمایند، دنیا شاهد فصل تازه ای باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6737

به "رویاهای آنالنا؛ چه کسی جای مرکل را می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویاهای آنالنا؛ چه کسی جای مرکل را می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید