روز فرهنگی روستای گردشگری حاج بیگی تربت حیدریه برگزار گردید

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از برگزاری روز فرهنگی روستای حاج بیگی هم زمان با میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) در محل مجموعه فرهنگی تاریخی قطب الدین حیدر اطلاع داد.

روز فرهنگی روستای گردشگری حاج بیگی تربت حیدریه برگزار گردید

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه، امروز یکشنبه 5 آذر با بیان این مطلب اضافه کرد: روز فرهنگی روستای گردشگری حاج بیگی بخش کدکن که در راستای شناسایی و معرفی قابلیتها و پتانسیلهای این روستا برگزار گردید.

او ادامه داد: در روز فرهنگی این روستا اجرای برنامه های متنوع ، همچون جشنواره غذای محلی، موسیقی سنتی، بازیهای بومی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و پوشاک محلی و آیینهای روستا برگزار گردید.

محمدی اضافه کرد: روستای حاج بیگی از توابع بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه در دهستان رقیچه و در انتهای جاده پرپیچ و خم به طول حدود 9 کیلومتر از جاده کدکن به رباط سنگ و به فاصله حدود 15 کیلومتری به شهر کدکن و شهر رباط سنگ قرار گرفته است.

این روستای سرسبز و ییلاقی بر دامنه کوهها با طبیعت زیبا با بافت روستایی سنتی و دارای محوطه ای تاریخی با قدمتی بیش از 800 سال است.

محمدی یا آورشد: بعضی از مردمان این روستا به فارسی زبان و بیشتر مردم روستا ترک زبان هستند و به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول اند.

از جمله جاذبه های گردشگری این روستا می توان به آبشار شار در فاصله 7یا 8 کیلومتری در دل کوهها و در ضلع جنوب غربی روستا اشاره نمود ، که به تنهایی زیبایی فراوانی دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1920

به "روز فرهنگی روستای گردشگری حاج بیگی تربت حیدریه برگزار گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "روز فرهنگی روستای گردشگری حاج بیگی تربت حیدریه برگزار گردید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز فرهنگی روستای گردشگری حاج بیگی تربت حیدریه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید