روابط عمومی خلاق صندلی یک دستگاه را ارتقا می دهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، نشست شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علیرضا بای رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اعضای این شورا قبل از ظهر امروز یکشنبه 22 فروردین ماه 1400 در سالن فجر وزارتخانه برگزار گردید.

روابط عمومی خلاق صندلی یک دستگاه را ارتقا می دهد

وظایف روابط عمومی ها باید تدوین و تشریح گردد

دکتر مونسان ضمن تبریک سال نو به اهمیت صندلی روابط عمومی اشاره نمود و گفت: این حوزه برای مدیران دارای اهمیت ویژه ای است، اما هنوز تا رسیدن به صندلی و ایفای نقش واقعی خود فاصله دارد.

او صندلی این حوزه را منوط به عملکرد مدیر و تمامی اعضای این واحد دانست و اضافه کرد: با عملکرد اثرگذار همراه با خلاقیت و نوآوری صندلی این واحد در تمامی دستگاه ها می تواند تا بالاترین درجه ارتقا پیدا کند.

تدوین و تشریح وظایف روابط عمومی و ابلاغ آن به تمامی دستگاه ها در راستای برطرف نواقص این حوزه و پکپارچه سازی پیشنهادی بود که از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اعضای شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی مطرح شد.

تحلیل اخبار از سوی واحد روابط عمومی

دکتر مونسان تحلیل اخبار از سوی واحد های روابط عمومی را به عنوان یکی از مهم ترین نقش های این حوزه عنوان نمود و گفت: به اعتقاد من روابط عمومی محل تبادل اخبار است و باید نقش تحلیلگری داشته باشند. در این واحد، اخبار نه به صورت خام بلکه باید تحلیل شده در اختیار مدیران مربوطه قرار بگیرند.

او هوشمندی و رصد 24 ساعته اخبار مربوط به حوزه را از نکاتی عنوان نمود که می تواند صندلی مدیر روابط عمومی را تا مشاور ارتقا دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به نقش سخنگو بودن واحد روابط عمومی اضافه کرد: روابط عمومی علاوه بر فن بیان باید در جریان تمامی اخبار درونی و بیرونی قرار داشته باشد که عموما در دستگاه ها این گونه نیست و در روابط عمومی ها این نقصان دیده می گردد.

روابط عمومی سطح افکار عمومی به یک دستگاه را تنزل یا ارتقا می دهد

دکتر مونسان معین دریچه نگاه مردم به دستگاه مربوطه را از دیگر نقش های این واحد عنوان نمود و گفت: واحد روابط عمومی فارغ از عملکرد خوب یا بد یک دستگاه می تواند قضاوت و نگاه مردم را به آن دستگاه ارتقا و یا تنزل دهد.

خوش فکر و خلاق بودن از دیگر مولفه هایی بود که از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای پیروزیت صندلی روابط عمومی عنوان شد. او در ادامه به نگاه موشکافانه روابط عمومی اشاره نمود و اضافه کرد: اگر این بخش قبل از دیگران ایراد ها را ببیند، شناسایی کند و با نگاه نرم انتقادی انعکاس دهد، اتفاقات مثبتی را رقم خواهد زد.

جریان سازی و فرهنگ سازی توسط روابط عمومی ها

دکتر مونسان راهنمایی افکار عمومی را از دیگر وظایف روابط عمومی عنوان نمود و گفت: این واحد می تواند افکارساز و فرهنگ ساز باشد و با معین جهت افکار عمومی را راهنمایی کند. جریان ساز بودن نقش مهمی است که از این طریق یک موضوع می تواند به جریانی ملی تبدیل گردد.

او در انتها بر استانداردسازی وظایف روابط عمومی و برگزاری دوره های تخصصی تاکید نمود و اضافه کرد: با این استانداردسازی سطح حداقلی و ارتقایافته روابط عمومی ها معین می گردد و این واحد ها برای رسیدن به صندلی بالاتر کوشش می نمایند. همچنین موجب هم افزایی و هماهنگی بین واحد های روابط عمومی کشور و عملکرد بهتر می گردد.

ارتقای امتیاز استان ها با ایجاد فضای رقابتی

علیرضا بای نیز ضمن خوشامدگویی به تشریح فعالیت های مرکز روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: در سال گذشته پس از 15 سال پیروز به دریافت مجوز رسمی برای خبرگزاری میراث آریا شدیم و این خبرگزاری دارای هویت شد. با پشتیبانی های دکتر مونسان در سه حوزه نیروی انسانی، زیرساخت و تجهیز امکانات عملکرد خوبی صورت گرفت.

او با اشاره به عملکرد مناسب 31 استان در حوزه فراوری خبر و فعالیت در فضای مجازی اضافه کرد: در حوزه خبر با ارزیابی، رتبه بندی و رصدی که انجام شد رقابتی بین استان ها شکل گرفت که موجب ارتقای چشمگیری در فعالیت آن ها شد. در حوزه فضای مجازی نیز تمامی دفاتر استانی فعال است به طوری که در سال گذشته 28 هزار محتوا در سطح استانی و ملی فراوری شد.

تشکیل شورای اطلاع رسانی و خبر درراستای تعامل بیشتر با مدیر عاملان رسانه ها که در آینده اتفاق خواهد افتاد از دیگر موارد مورد اشاره رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.

در ادامه غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی درباره تاریخچه شکل گیری روابط عمومی و اهمیت صندلی این حوزه توضیحاتی را ارائه داد.

او روابط عمومی؛ عامل پیوندها، مانع گُسست ها را به عنوان شعار هفته روابط عمومی سال 1400 بیان کرد.

شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی ضمن تشکر از همراهی دکتر مونسان برای برگزاری این نشست در وزارتخانه، کتابی با موضوع روستا های تاریخی ایران به همراه لوح تقدیری به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیم کردند.

هفته روابط عمومی 27 اردیبهشت ماه شروع می گردد و تا 2 خردادماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6699

به "روابط عمومی خلاق صندلی یک دستگاه را ارتقا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط عمومی خلاق صندلی یک دستگاه را ارتقا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید