رستوران هایی که جایگزین کرسی شب یلدا می شوند

به گزارش نوای پرنده پارسی، بعضی اپلیکیشن های فضای مجازی با ارائه تخفیفات فراوان در رستوران ها در شب یلدا، در حال سوزاندن فرصت با هم بودن خانواده ها هستند.

رستوران هایی که جایگزین کرسی شب یلدا می شوند

به گزارش چند دقیقه هم که نه؛ تمام تفاوتش با 364 شب دیگر سال تنها 60 ثانیه است. تمام این قیل و قال ها، سرخ تر شدن رنگ و روی شهر و محبوب تر شدن انار و هندوانه تنها برای 60 ثانیه زندگی بیش تر است.

یک 60 ثانیه متفاوت با تمام ثانیه های سال که شب یلدا برای آن جشن می گیریم و سال هاست به بهانه کمی بیشتر کنار هم بودن برای آن تدارک میچینیم. جشن دریافت در آخرین شب پاییز از قدیم الایام رسم ایرانی ها بوده و هست. رسمی که در تمام خانواده های ایرانی شناخته شده و مقصد اغلب خانواده ها در این شب خانه مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها است.

حافظ خوانی، دست و پا زدن برای پیدا کردن یک هندوانه شیرین در واپسین لحظه های پاییز، چشیدن طعم انار و گلپر و گوش سپردن به خاطرات قدیمی بزرگ تر های فامیل در یلدا، همگی برای تحقق هدف کنار هم بودن اعضای خانواده رقم می خورد.

اما به نظر می رسد که در سال های اخیر، مدرنیته و در کنار آن فضای مجازی کمر بر تغییر دادن چهره رسوم قدیمی ایرانی بسته اند تا فلسفه اصلی شب یلدا را دستخوش تغییر و تحول نمایند.

اگر سری به اپلیکیشین های مجازی بزنید با سیلی از آگهی های تخفیف رستوران های مختلف ویژه شب یلدا روبرو می شوید. این روز ها برنامه های فضای مجازی از پکیج های پیشنهادی رستوران های سطح شهر آن هم با تخفیفات بالا، پر شده است. تخفیفاتی که احتمالا بسیاری از افراد را تحریک به انتخاب آن ها نموده و خانواده ها را به گذراندن یلدای خود در رستوران ها تشویق می نماید.

پیشنهادات رستوران های لوکس و گا ها مجلل شهر برای برپایی جشن یلدا در فضای بیرون خانه، برپایی موسیقی و ارائه خدمات پذیرایی با تخفیفات فراوان نا خودآگاه در حال تغییر مقصد خانواده های ایرانی از خانه بزرگان فامیل به سمت رستوران ها و کافه ها است.

اتفاقی که شاید بسیاری از آن غافل باشند، اما به صورت نامحسوسی در حال کم رنگ کردن فلسفه یلدا یعنی همبستگی خانواده است. سپری کردن آخرین شب پاییز در رستوران آن هم به جای بودن در کانون خانواده قطعا نمی تواند گرمی و همبستگی موجود در قلب یلدا به اعضای خانواده منتقل کند.

حضور در رستوران و کافه های شهر به جای بودن در کنار اعضای خانواده و فامیل آن هم در بلند ترین شب سال، نیم تواند خاطره ای شیرین از حضور متفاوت خانواده ها در کنار یکدیگر را در ذهن بچه ها ایجاد کند و بر روی تمامی اتفاقات شیرین این شب همچون جمع شدن در کنار کرسی و ملاقات با بزرگان فامیل خط قرمزی به امتداد کاهش روابط خانوادگی می کشد.

این حقیقتی است که شاید کم تر مورد توجه قرار گرفته و با نقاب رستوران های لوکس، در حال سوزاندن فرصت های همبستگی بیشتر خانواده با یکدیگر است.

اپلیکیشن های ارائه دهنده خدمات تخفیف دار در فضای مجازی در کنار داشتن منافع مالی، در این روز ها و در آستانه شب یلدا در حال ضربه زدن به کانون خانواده و کاهش ارتباطات خانوادگی هستند و شاید در چندین شب آینده، به جای پر فروغ تر شدن چراغ خانه ها شاهد شلوغ تر شدن رستوران های سطح شهر باشیم.

منبع: مهر

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3393

به "رستوران هایی که جایگزین کرسی شب یلدا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران هایی که جایگزین کرسی شب یلدا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید