رایزنی ظریف با رئیس جمهور گرجستان درباره موضوعات دوجانبه

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با خانم سالومه زروابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان ملاقات و گفت و گو کرد.

رایزنی ظریف با رئیس جمهور گرجستان درباره موضوعات دوجانبه

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در چهارمین مقصد تور دیپلماتیک خود پیش از ملاقات با خانم سالومه رزروابیشویلی رئیس جمهور گرجستان در میدان قهرمانان شهر تفلیس حاضر شد و با اهدای تاج گل به یادمان قهرمانان ملی گرجستان ادای احترام کرد

گفتنی است همچنین در تماس تلفنی دیوید زالکالیانی وزیر امور خارجه گرجستان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین شرایط مناسبات دوجانبه و منطقه ای مورد گفت وگو و گفتگو نهاده شد.

ظریف در این گفت وگو ابراز امیدواری کرد همتای گرجستانی وی از بهبودی کامل برخوردار گردد.

تست کرونای وزیر امور خارجه گرجستان طی روزهای اخیر مثبت اعلام شده بود و با توجه به قرار داشتن در شرایط قرنطینه، امکان ملاقات حضوری با ظریف در جریان ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان امکان پذیر نبود و گفت وگوی وزرای خارجه به صورت تلفنی انجام و دیگر ملاقاتها به شکل حضوری در جریان است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با سالومه زروابیشویلی رئیس جمهور گرجستان با تبریک برگزاری پیروز انتخابات پارلمانی در گرجستان و با اشاره به روابط تاریخی دوکشور و همچنین با تجدید دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس جمهور گرجستان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، آخرین شرایط روابط دو جانبه و همچنین اوضاع منطقه را مورد گفتگو و گفتگو قرار داد.

ظریف در بخش موضوعات دو جانبه با ابراز امیدواری برای گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف مورد علاقه دو کشور، بویژه در حوزه همکاری های تجاری و مالی، به پاره ای از مسائل موجود برای ایرانیان مقیم و همچنین کامیون داران ایرانی اشاره نمود و خواهان مساعدت دولت گرجستان برای رفع سازی این مسائل شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش موضوعات منطقه، با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از فرصت پس از درگیریهای اخیر در منطقه قره باغ برای گسترش همکاری ها در منطقه و بر پایه انتفاع همه طرف ها، رئیس جمهور گرجستان را در جریان گفتگو های صورت گرفته در کشورهای منطقه در این زمینه قرار داد.

خانم سالومه زروابیشویلی رئیس جمهور گرجستان نیز در این ملاقات با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و موضوعات مربوط به محورهای مواصلاتی بین خلیج فارس و دریای سیاه، بر اهمیت همکاری های مالی دوکشور و سرمایه گذاری های مشترک و همچنین همکاری ها در زمینه مقابله با همه گیری کرونا تاکید نمود.

رئیس جمهور گرجستان همچنین دیدگاه کشورش درخصوص موضوعات منطقه را تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5914

به "رایزنی ظریف با رئیس جمهور گرجستان درباره موضوعات دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ظریف با رئیس جمهور گرجستان درباره موضوعات دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید