دومین اردوی دانشجویان خراسان جنوبی در دیار گل نرگس برگزار گردید

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دومین اردوی دانشجویی دانشجویان دانشگاه صنعتی و جامع علمی کاربردی بیرجند با حضور 40 نفر از دانشجویان دختر در شهرستان خوسف برگزار گردید.

دومین اردوی دانشجویان خراسان جنوبی در دیار گل نرگس برگزار گردید

از وبلاگ ترلان دیدن فرمایید.

حمید مرادی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای اردوهای فناورانه، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی بیرجند و مرکز گردشگری دانشجویان ایران، دومین اردوی خود را در شهرستان خوسف برگزار کردند.

وی اضافه نمود: شهرستان خوسف در 35 کیلومتری جنوب مرکز استان و در جهت جاده بیرجند ـ کرمان واقع شده است که به شهر گل های نرگس مشهور بوده و قدمت آن به قبل از اسلام برمی شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اعلام کرد: این اردو جهت بازدید از آرامگاه ابن حسام خوسفی، بافت تاریخی و مزارع گل های نرگس شهرستان خوسف با حضور 40 نفر از دانشجویان دختر برگزار گردید.

مرادی، هدف از برگزاری این طرح را آشنایی دانشجویان با مواریث تاریخی ایران اسلامی برشمرد و گفت: این اردوها از پانزدهمین دوره مجموعه اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر بوده که در آن دانشجویان با مفاخر، میراث فرهنگی و میراث معنوی منطقه آشنا می شوند.

وی یادآور شد: در این بازدید دانشجویان از نزدیک با اماکن فرهنگی شهرستان خوسف از جمله خانه تاجور، علوی، مالکی، شکوهی، بهمدی احمدبیک مالکی، آب انبار، تالاب گواب، آرامگاه ابن حسام خوسفی و مزارع گل نرگس با توضیحات کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری آشنا شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3266

به "دومین اردوی دانشجویان خراسان جنوبی در دیار گل نرگس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین اردوی دانشجویان خراسان جنوبی در دیار گل نرگس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید