در کره جنوبی چه می گذرد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدارس شهر دائگو مقدمات تعویق شروع مدارس را کلید زده و برنامه هایی برای شروع مدارس در ماه مارس دارند.

در کره جنوبی چه می گذرد؟

کره جنوبی از شهروندان خود خواست تا در لحظات حیاتی ِ مبارزه با ویروس تاج دار کرونا در خانه بمانند. این در حالیست که این کشور از ابتلای 594 نفر دیگر در یک روز به ویروس اطلاع داد. با این آمار تعداد مبتلایان در کره جنوبی از مرز 2931 نفر می گذرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حال حاضر کره جنوبی به بزرگترین مرکز شیوع کرونا در خارج از سرزمین اصلی چین تبدیل شده و 17 نفر در این کشور براساس این بیماری جان باخته اند. میزان مبتلایان به این ویروس نیز از زمان شناسایی اولین مورد در 20 ژانویه امسال به بیشترین میزان خود رسیده است.

کیم کانگ -لیپ معاون وزیر بهداشت کره جنوبی در این باره گفت: از شما (مردم) تقاضا داریم از شرکت در رویدادهای اجتماعی مانند گردهمایی های مذهبی در تعطیلات آخر هفته خود داری کنید.

کادر پزشکی در حال جابه جایی بیمار مظنون به کرونا در شهر دائگو در جنوب شرقی کره جنوبی/ عکس: AP

وی اضافه کرد: در لحظه ای حیاتی برای مهار شیوع ویروس قرار داریم. لطفا در خانه بمانید و از بیرون رفتن و تماس با دیگران خودداری کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره در این باره بیان کرد: 476 مورد از بیماران جدید در یک کلیسا در شهر دائگو - جنوب شرقی کره جنوبی- و 60 نفر دیگر در استان گیونگ سانگ شمالی شناسایی شده اند. کلیسای شهر دائگو به عنوان مرکز شیوع ویروس در کره جنوبی شناخته می گردد.

اینک شهر 2.5 میلیون نفری دائگو که تنها 2 ساعت با سئول پایتخت کره جنوبی فاصله دارد به شهر ارواح تبدیل شده است.

کارمندان شرکت خدمات ضدعفونی نماینده در حال ضدعفونی کردن بازاری در سئول پایتخت کره جنوبی / عکس: رویترز

پس از مثبت شدن تست یک زن 63 ساله که در 4 مراسم مذهبی کلیسای شهر دائگو شرکت نموده بود، مقامات بهداشت کشور کره جنوبی مراحل تست کرونا را روی 210 هزار عضو 65 هزار کارآموز این کلیسا آغاز کردند.

به گفته معاون وزیر بهداشت کره جنوبی تا کنون بیش از 88 درصد از چک آپ ها روی افراد و اعضای این کلیسا صورت گرفته و علائمی مانند تب در 3300 نفر از اعضای این جامعه به ثبت رسید است.

به گزارش گاردین، مردم ویروس زده شهرهای کره جنوبی نیز در فضایی وحشت زده زندگی می نمایند.

کووم یانگ- جین شهردار دائگو در این باره گفت: ما در بحرانی بی سابقه به سر می بریم.

کارمندان یک شرکت خدمات ضدعفونی در حال پاکسازی بازاری سنتی در سئول پایتخت کره جنوبی/ عکس: رویترز

یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز در این باره نوشت: شهرداری دائگو دستور تعطیلی تمامی مهدکودک ها و کتابخانه های عمومی را صادر نموده است. مدارس این شهر نیز مقدمات تعویق آغاز ترم بهار را کلید زده و برنامه هایی برای آغاز ترم بهاره در ماه مارس (اواسط اسفند) در نظز دارد.

وی اضافه کرد: مراکز خرید و سالن های سینما و تئاتر کاملا خالی هستند و کنسرت گروه موسیقی و معروف بی تی اس در استادیوم شهر دائگو در تاریخ (8 مارس- 18 اسفند) به تعویق افتاده است. بی تی اس یک گروه موسیقی با 7 خواننده پسر جوان است.

یک بزرگراه خلوت در دائگو در کره جنوبی- تنها یک موتور سوار در حال گذر از این خیابان است/ عکس: رویترز

وزارت دفاع سربازان حاضر در دائگو را از ترک پادگان های خود یا پذیرش مهمان منع نموده اند. ارتش آمریکا نیز برای هزاران سرباز، کارمندان و غیرنظامیاندر پایگاه نظامی اش در شهر دائگومقررات مشابهی وضع کرد. آنها محدودیت هایی را نیز برای خانواده های غیرنظامیان در مسافرت، رفت و آمد و مراکز مراقبت از بچه ها اعمال کردند.

مرد ماسک پوش در حال گذر از یک چهار راه در سئول پایتخت کره جنوبی/ عکس: رویترز

دو گردشگر ماس کدار در یک مرکز تجاری در سئول پایتخت کره جنوبی- عکس: رویترز

--

بیشتر بخوانید:

ثبت 334 مورد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی

کره جنوبی: تست کرونا از 200 هزار نفر عضو یک کلیسا

کارمندِ مبتلا به کرونا در کره جنوبی، شرکت سامسونگ را تعطیل کرد

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3855

به "در کره جنوبی چه می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کره جنوبی چه می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید