دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری در برطرف مشکل آب یزد مشارکت نمایند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، سید ابوالفضل موسوی بیوکی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار که به مناسبت هفته پژوهش در کارخانه جنوب یزد برگزار گردید، گفت: در حل حاضر یکی از پیچیده ترین مسائل استان یزد مسئله آب است و به نظر می رسد یکی از اقداماتی که می تواند این مشکل را به شکل پایدارتری حل نماید، ارائه راهکارهای پژوهش محورانه است.

دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری در برطرف مشکل آب یزد مشارکت نمایند

وی بیان نمود: در همین راستا انتظار داریم دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری به بحث برطرف مشکل آب استان ورود نمایند.

موسوی بیوکی اعلام نمود: بهترین راه چاره برای حل مشکل آب شرب یزد، پژوهش در مورد دانش بومی آب شیرین کن ها است و به طور قطع دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری استان می توانند در این زمینه راه چاره ارائه دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس مطرح کرد: ضروری است پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان برای برطرف مسائل جدی استان از جمله بحث آب راه چاره ارائه دهند و راه چارههای آنها به نحوی باشد که بتوان آن را عملیاتی کرد.

وی اضافه کرد: خلاقیت نخبگان استان یزد بالا است و به نظر می رسد اگر به شکل جدی روی این مسئله کار نمایند، مطالعات و پژوهش های آنها بتواند به نتایج خوبی برسد و گره بزرگی از مسائل استان حل نماید.

موسوی بیوکی توضیح داد: با تکیه بر همین خلاقیت می توان در راستای توسعه در سطح کشور گام برداشت اما ضروری است این ظرفیت تقویت گردد تا بتوانیم دانش نهفته در پژوهشگران و نخبگان را متبلور کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم از پژوهشگران برتر استان یزد همچنین برترین های جشنواره ملی ایده های برتر تجلیل شد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 626

به "دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری در برطرف مشکل آب یزد مشارکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری در برطرف مشکل آب یزد مشارکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید