دانشگاه رازی پیروز به کسب رتبه 8 بر اساس تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر کارآفرینی، پژوهش های کاربردی و ارتباط با جامعه دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی از بین تمام دانشگاه های کشور، پیروز به کسب رتبه 8 بر اساس تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت شد.

دانشگاه رازی پیروز به کسب رتبه 8 بر اساس تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت شد

رضا بختیاری، مدیر کارآفرینی، پژوهش های کاربردی و ارتباط با جامعه دانشگاه رازی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، از کسب رتبه هشتم دانشگاه های کشور توسط این دانشگاه بر اساس تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت پایان یافته، گفت: در آمار گزارش شده اخیر توسط دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب کتابچه منتشر شده با عنوان قرارداد ها و همکاری های دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت که بر اساس اطلاعات سال 97 بوده است، دانشگاه رازی از لحاظ تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت پایان یافته و در حال انجام به ترتیب در رده 8 و 12 دانشگاه های کشور واقع شده است.

بختیاری اضافه نمود: همچنین دانشگاه با 72 پروپوزال ارائه شده به صنایع و دستگاه های اجرایی در سال 97 حائز رتبه 14 بین دانشگاه های کشور است. البته از لحاظ مبلغ قرارداد های پژوهشی دانشگاه رازی در بین 20 دانشگاه برتر کشور قرار نگرفته است. این آمار نشان می دهد که دانشگاه در ایجاد ارتباط با سازمان ها، صنایع و دستگاه های اجرایی استان پیروز بوده و بر این اساس قرارداد های متعددی را به ثبت رسانیده، ولی مسائل مالی استان و عدم تخصیص طرح ها و پروژه های کلان ملی به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان، می تواند علت محدود بودن مبلغ قرارداد ها باشد.

مدیر کارآفرینی، پژوهش های کاربردی و ارتباط با جامعه دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به آمار دیگری که موید ارتباط مناسب دانشگاه با سازمان ها و صنایع است، گفت: در بحث تعداد کارفرمایان بخش خصوصی قرارداد های ارتباط با صنعت در حال انجام تعداد 30 مورد و کسب رتبه 10، در بحث تعداد کارفرمایان بخش دولتی قرارداد های ارتباط با صنعت در حال انجام تعداد 87 مورد و کسب رتبه 7 و در بحث تعداد کلیه پرسنل فعال در قرارداد های در حال انجام تعداد 174 مورد و کسب رتبه 10 برای دانشگاه رازی حاصل شده است.

وی شاخص نسبی تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت در حال انجام به تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه را حدود 0/28 خاطرنشان کرد و گفت: این آمار در بین 20 دانشگاه برتر کشور قرار نگرفته است. ولی شاخص نسبی تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت در حال انجام به تعداد اعضای هیئت علمی همکار در قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت در حال انجام 4/92 بوده که در رده 10 دانشگاه های کشور قرار می گیرد. آنالیز این شاخص ها نشان می دهد که گسترش موثرتر قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه نیازمند مشارکت تعداد بیشتری از اعضای هیئت علمی است.

بختیاری بیان نمود: در حوزه آموزش های آزاد و مهارتی و بر اساس تعداد همایش ها و رویداد های مشترک با صنایع و دستگاه های اجرایی در سال 97، دانشگاه رازی با 55 دوره برگزار شده رتبه نخست را در بین دانشگاه های کشور کسب نموده است. این مورد نیز بر اساس فعالیت دانشگاه در برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مشترک با سازمان ها و صنایع استانی حاصل شده است. البته بر اساس آمار مربوط به تعداد دوره های مهارت افزایی برگزار شده (19 مورد در سال 97) در دانشگاه، می بایست در این خصوص برنامه ریزی کامل تری صورت گیرد و شاهد افزایش تعداد این دوره ها با همکاری دانشکده ها و انجمن های علمی دانشجویی باشیم.

وی اظهار کرد: از لحاظ تعداد واحد های فناور مستقر در پارک های علم و فناوری یا مراکز رشد وابسته، دانشگاه رازی با 45 واحد مستقر در رتبه 11 دانشگاه های کشور واقع شده است که در سال های اخیر شاهد گسترش واحد های مرکز رشد دانشگاه بوده ایم. از طرفی در مورد افزایش مبلغ قرارداد های در حال انجام توسط واحد های فناور مرکز رشد دانشگاه می تواند برنامه ریزی موثرتری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3735

به "دانشگاه رازی پیروز به کسب رتبه 8 بر اساس تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه رازی پیروز به کسب رتبه 8 بر اساس تعداد قرارداد های ارتباط با جامعه و صنعت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید