خسارت 98 میلیاردی بارش های اخیر به تاسیسات برق رسانی سمنان

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرتوزیع برق شهرستان سمنان گفت: در سال گذشته، 874 پروژه عمرانی برق رسانی با سرمایه گذاری به مبلغ 86 میلیارد ریال در شهرستان سمنان به اجرا در آمده است.

خسارت 98 میلیاردی بارش های اخیر به تاسیسات برق رسانی سمنان

به گزارش خبرنگاران، علیرضا قیومی اظهار کرد: در سال 97 ، عملیات توسعه و احداث 10 هزار و 600 متر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط به انجام رسیده است.

وی گفت: به منظور تغذیه برق متقاضیان جدید، 26 ایستگاه هوائی توزیع برق با قدرت سه هزار و 745 کیلوولت آمپر نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته و 65 پست هوائی و زمینی نیز با افزایش ظرفیت دو هزار و 145 کیلوولت آمپر بهینه سازی شده است.

وی با اعلام این که احداث یک دستگاه پست رو زمینی کیوسکی در منطقه آستانه سمنان ، در زمره اقدامات به عمل آمده محسوب می گردد اضافه کرد: دایرکردن سه هزار و 500 متر شبکه روشنائی معابر در سطح شهرستان، از دیگر فعالیت هایی است که اجرائی شده است .

قیومی اظهارداشت: به همت نیروهای عملیاتی و اکیپ های تعمیرات این مدیریت، اصلاح شش هزار متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار و همچنین 17 هزار و 500 متر خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف شهرستان بهینه سازی شده است .

وی یادآور شد:در سال گذشته و به منظور انجام برنامه های تجمیعی برای اصلاح و تعمیرات تاسیسات توزیع برق شهرستان، 22 رزمایش خدمت متعالی برگزار شده که نسبت به سال 96 ، بیش از 37 درصد رشد را به همراه داشته است .

وی توضیح داد: با همکاری شهرداری سمنان، زیباسازی فضای بیرونی هشت ایستگاه زمینی توزیع برق عمومی و تبدیل 122 اصله پایه تلسکوپی به پایه های تزئینی در سمنان اجرا شده است

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: سیل، طوفان و کولاک ، 98 میلیارد و 990 میلیون ریال به شبکه ها و تاسیسات برق رسانی استان خسارت وارد نموده است .

سیدمحمد موسوی زاده اظهارکرد: بروز ناهنجاری های جوی و ایجاد شرایط بحرانی در سه موج، سبب ایجاد خساراتی به خطوط برق رسانی و تجهیزات برق در بعضی نقاط استان شده است .

وی با بیان این که موج اول بارش ها از 27 اسفند سال 97 و همراه با طوفان ، بارش برف و کولاک بوده اضافه کرد: در این بخش ، قطع برق منطقه فولادمحله و روستاهای پشتکوه ، منطقه اگره و تویه دروار، منطقه خوش ییلاق و روستاهای منطقه کالپوش را به همراه داشته و اشکالات برطرف و مناطق مورد نظر برقدار شده است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق به بارش شدید باران در پنجم و ششم فروردین ماه امسال اشاره نمود و یادآور شد: جاری شدن سیلاب در بعضی نقاط سرخه، منطقه چشمه علی دامغان و روستاهای مهدیشهر، باعث تخریب شبکه ، شکستگی پایه های برق و آب گرفتگی تاسیسات و چند پست زمینی شده که بلافاصله مسائل برطرف شده است .

وی با ابراز این که بارش باران شدید روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه امسال، بروز سیلاب و ریزش کوه را در پی داشته توضیح داد : خطوط برق رسانی روستاهای منطقه پشتکوه و فولادمحله ، بسطام و مجن ، امامزاده عبدا... سرخه و صالح آباد و کلاته رودبار دامغان در موج سوم بارش ها دچار خسارت هایی شده و ظرف کمترین زمان ممکن ، شبکه ها بهسازی و بازسازی شده و برق مشترکان وصل شده است .

سیدمحمد موسوی زاده اعلام کرد: به واسطه این سه موج ناهنجاری جوی، از 27 اسفند سال قبل تا 14 فروردین ماه امسال ، 109 کیلومتر شبکه و 52 ایستگاه توزیع برق آسیب دیده و توسط 189 روز گروه با حجم کاری یک هزار و 47 نفر روز با بهره گیری از 300 روز خودروی عملیاتی سبک و سنگین، کلیه خاموشی های ناشی از بحران ، در حوزه ماموریت این شرکت با کوشش و زحمات شبانه روزی کارکنان اجرایی و پشتیبانی برطرف شده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1096

به "خسارت 98 میلیاردی بارش های اخیر به تاسیسات برق رسانی سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 98 میلیاردی بارش های اخیر به تاسیسات برق رسانی سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید