خداحافظی مرکل با دنیای سیاست

به گزارش نوای پرنده پارسی، بر اساس گزارش ها، آنگلا مرکل به اعضای اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان گفته است که برای کناره گیری از رهبری این حزب محافظه کار آمادگی دارد اما همچنان به عنوان صدراعظم باقی می ماند.

خداحافظی مرکل با دنیای سیاست

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آلمان به نقل از منابع حزبی امروز دوشنبه از آمادگی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای کناره گیری از رهبری حزبش موسوم به اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان گزارش داد. این خبر همزمان با نشست حزبی پس از برگزاری انتخابات در یک ایالتی برگزار گردید که حزب مرکل و شریکش در دولت ملی –حزب چپ میانه سوسیال دموکراتیک آلمان، متحمل لطمه سنگینی شدند.

روزنامه بیلد هم به نقل از منابعی در حزب مرکل گزارش داد، صدراعظم کنونی آلمان بار دیگر در رقابت مشخص رهبری این حزب در ماه دسامبر نامزد نخواهد شد.

گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان سال 24 از رهبری حزبش کناره گیری کرد اما همچنان کارش را به عنوان صدراعظم ادامه داد. مرکل از سال 2 رهبری حزب محافظه کار اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان را در اختیار دارد و سال 25 هم به عنوان رهبر آلمان مشخص شد. این حزب محافظه کار قصد دارد ماه دسامبر کنفرانسی برگزار کند و رهبری حزب در آنجا تجدید می گردد.

523

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 421

به "خداحافظی مرکل با دنیای سیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی مرکل با دنیای سیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید