خبر ثبت نام سالمندان در سامانه سیب برای واکسن کرونا جعلی است

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ثبت نام سالمندان در سامانه سیب برای واکسیناسیون کرونا جعلی است.

خبر ثبت نام سالمندان در سامانه سیب برای واکسن کرونا جعلی است

به گزارش خبرنگاران، شهنام عرشی روز سه شنبه در تبادل نظر با ایرنا اضافه نمود: چنین موضوعی که سالمندان و افراد بالای 60 سال، بیماران خاص یا بیماران قلبی و غیره برای دریافت واکسن به سامانه سیب یا هر سامانه دیگر وزارت بهداشت مراجعه و ثبت نام نمایند، وجود ندارد به خصوص اینکه بیشتر مردم عادی دسترسی و امکانات لازم برای ثبت نام در سامانه های اینترنتی را ندارند و این خبر که در آن عکس سامانه سیب را هم قرار داده اند، واقعی نیست.

وی گفت: فرایند واکسیناسیون کرونا به این شکل است که دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس برنامه و سند ملی واکسیناسیون کرونا که وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ نموده، افراد مشمول و اولویت دار واکسیناسیون را اعلام می نمایند و این افراد برای دریافت واکسن به مراکز معین شده مراجعه می نمایند.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه نمود: اکنون در فاز اول واکسیناسیون کرونا فقط کارکنان بخش بهداشت و درمان مشمول دریافت واکسن هستند که در بخش دولتی در بیمارستانها و در بخش خصوصی به وسیله نظام پزشکی و نظام پرستاری با شناسایی افراد مشمول واکسیناسیون به مراکز وزارت بهداشت معرفی می شوند.

وی گفت: گروه دیگری که در فاز اول وا کسیناسیون کرونا در اولویت هستند، بیماران خاص، جانبازان بالای 50 درصد، بیماران مبتلا به سرطان هستند، مردم می توانند در تماس با معاونت بهداشت یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی منطقه خودشان درباره جزئیات زمان واکسیناسیون این گروه ها بپرسند و افرادی هم که به وسیله سازمانهای خاصی مشمول واکسیناسیون قرار می گیرند مانند بنیاد جانبازان، سازمان نظام پزشکی یا نظام پرستاری می توانند به وسیله این سامانها موضوع را پیگیری نمایند.

عرشی اضافه نمود: فاز دوم واکسیناسیون کرونا احتمالا اواخر اردیبهشت آغاز می گردد و طبق سند ملی واکسیناسیون سالمندان بالای 65 سال مشمول فاز دوم هستند که البته به تدریج به صورت پله ای ابتدا سالمندان بالای 80 سال، بعد بالای 75 سال، بعد بالای 70 سال و بعد بالای 65 سال برای دریافت واکسن فراخوان می شوند.

وزارت بهداشت همچنین طی پیغامی در کانال تلگرامی وبدا ضمن هشدار به شهفرایندان درباره اخبار جعلی ثبت نام برای واکسن کرونا اظهار داشت: برای دریافت واکسن و ثبت پفراینده سلامت نباید وارد هیچ سایت و لینکی شوند و مراقب باشند.

اخیرا عده ای با فراوری یک پیغام جعلی از مردم می خواهند وارد لینک سایتی به نام سیب شوند تا بتوانند با ثبت نام خود در مرکز بهداشت، واکسن کرونا بگیرند.

وزارت بهداشت اظهار داشت: سامانه سیب به هیچ عنوان در دسترس مردم نیست بلکه فقط مراقبان سلامت و پزشکان می توانند وارد شوند و به هیچ عنوان به بهانه ثبت نام واکسن و ایجاد پفراینده وارد سایتی تحت هر عنوانی نشوید. هیچ تشکیل پفراینده ای در شرایط فعلی احتیاج به ثبت نام اینترنتی ندارد و هیچ لینکی برای ثبت نام و پرداخت هزینه صحت ندارد. گول پیغام های مجازی را نخورید.

وزارت بهداشت در این پیغام اظهار داشت: به هیچ عنوان در این شرایط کرونا برای دریافت واکسن به مراکز بهداشت مراجعه نکنید. چون هنوز واکسیناسیون گروههای جمعیتی آغاز نشده است. اگر خبری گردد، در رسانه ها اعلام عمومی می گردد.

وزارت بهداشت تاکید نمود: فقط برای تشکیل و استعلام پفراینده بهداشتی با شماره تماس نزدیکترین مرکز یا پایگاه یا خانه بهداشت محل سکونت تماس بگیرید و از مراقبان سلامت و بهورزان خود شرایط دارا بودن یا نبودن پفراینده بهداشتی خود را سوال کنید. اگر پفراینده نداشته باشید یا ناقص باشد مراقبان سلامت در شهرها و بهورزان در روستاها از شما می خواهند برای تکمیل پفراینده مراجعه کنید. پس به هیچ عنوان برای واکسن یا امور غیر مرتبط به مراکز بهداشت مراجعه نگردد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا به امروز دو میلیون و 261 هزار و 435 نفر با تست مثبت در ایران به طور قطعی به بیماری کووید19 مبتلا شده اند و از این تعداد 67 هزار و 130 نفر جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت همچنین اعلام نموده است: تا کنون 416 هزار و 84 نفر دوز اول واکسن کرونا و 134 هزار و 47 نفر نیز دوز دوم را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 550 هزار و 131 دوز رسیده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6744

به "خبر ثبت نام سالمندان در سامانه سیب برای واکسن کرونا جعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر ثبت نام سالمندان در سامانه سیب برای واکسن کرونا جعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید