خبرنگار دقت کن!

به گزارش نوای پرنده پارسی، در فوتبال که به جایی نرسیدید، در سینما هم. فکر نمی کنید برای دیده شدن راه هایی به جز سینما هست؟ این سوالی است که یک خبرنگار در نشست خبری فیلم خط فرضی در جشنواره فیلم فجر از پژمان جمشیدی پرسید اما با واکنش نجیب و آرام او روبرو شد.

خبرنگار دقت کن!

این اولین باری نیست که پژمان جمشیدی مورد بی مهری اهالی رسانه قرار می گیرد. سه سال پیش مشابه همین اتفاق برای جمشیدی رخ داد.

دبیر جشنواره سی وششمین جشنواره فیلم فجر، در جمع اهالی رسانه حاضر شده بود تا نامزدهای بخش های مختلف را براساس نظر هیأت داوران اعلام کند.

در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد، وقتی ابراهیم داروغه زاده، نام پژمان جمشیدی را برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی سوءتفاهم به زبان آورد، عده ای از حاضران در سالن خندیدند؛ خنده عده ای که در سالن منسوب به سالن اهالی رسانه به گوش رسید و دفاع بسیاری دیگر از اهالی رسانه و منتقدان را در پی داشت.

این بار اما بی مهری به پژمان جمشیدی در حالی است که او داغدار از دست دادن دو دوست قدیمی است؛ علی انصاریان و مهرداد میناوند.

همچنین او در این دوره از جشنواره با دو فیلم از دو ژانر متفاوت در جشنواره حضور دارد، فیلم کمدی شیشلیک و خط فرضی که یک درام اجتماعی تلخ است.

جمشیدی که حالا کارهای قابل دفاعی از انواع فیلم های جدی و کمدی در کارنامه دارد، روی صحنه تئاتر تجربه اندوخته و از همه مهم تر این که این روزها عزادار دو دوست قدیمی است؛ با داغی که از کوچ ابدی مهرداد میناوند و علی انصاریان در دل داشت و با خاطره تلخ نشست خبری سه سال پیش، نجیب و باوقار به سوال خبرنگار پاسخ داد و از خوشحالی اش بعد از خواندن مطلبی مثبت درباره بازیگری اش گفت و این که بلافاصله بعد از همین خبر بود که خبر تلخ درگذشت علی انصاریان مخابره شد.

جمشیدی که حالا به راستی یک بازیگر حرفه ای محسوب می گردد، در مواجهه با بی انصافی خبرنگار ترجیح داد از احوالات خود بگوید و این که اساسا زندگی این اندازه هم برایش اهمیت ندارد که بخواهد برای دیده شدن در آن کاری انجام دهد.

همین روزها که با قضاوت های غیرمنصفانه قلب می شکنیم، عکس از پژمان جمشیدی و علی انصاریان دست به دست می گردد که انصاریان دارد پیشانی جمشیدی را می بوسد و این یعنی می شد که معادلات زندگی طور دیگری باشد و یعنی می شد جمشیدی را کمی محترمانه تر نقد کرد و مورد سوال قرار داد.

همین سال ها که فعالیت های پژمان جمشیدی در دنیای بازیگری از تلویزیون تا سینما و تئاتر با واکنش های تند اهالی رسانه روبه رو می شد، مهم ترین نتیجه می توانست قهر جمشیدی با رسانه ها باشد، می شد که فرصت گفت وگوهای چالشی و نقدهای درست و حساب شده از او، برای همواره از دست برود.

برخوردهای تند و غیرمنصفانه هر خبرنگار با جمشیدی یا هر بازیگر دیگری در واقع جفا به خود رسانه است و از بین بردن فرصت های فراوری محتوای درست و موثر.

گروه فرهنگی روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6448

به "خبرنگار دقت کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگار دقت کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید