خبرنگاران مردم دستورالعمل های طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند

به گزارش نوای پرنده پارسی، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه گفت: شرایط مراقبت های بهداشتی و توصیه های ارایه شده تا سرانجام اردیبهشت تمدید شده و از مردم تقاضا داریم کاهش ترددهای غیرضروری را در اولویت داشته و دستورالعمل های طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

خبرنگاران مردم دستورالعمل های طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند

هوشنگ بازوند پس از نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا که امروز (یکشنبه 31 فروردین) به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست دکتر روحانی برگزار گشت؛ تصمیمات جدیدی برای کنترل و مبارزه با شیوع کرونا اتخاذ و مقرر شد با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کسب و کارهای کم خطر و با ریسک متوسط ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به شروع شیوه جدید اجرای طرح غربالگری کرونا در کشور گفت: براساس این طرح برگزاری تجمع و افطاری در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت ممنوع است.

بازوند فعالیت مشاغل و کسب و کارهای فعال در بازارهای سرپوشیده و پاساژها را مشروط به رعایت دستورالعمل ابلاغی دانست و بیان داشت: در این مراکز مشاغل پرریسک تعطیل است و فعالیت سایر واحدها شامل بازارهای سرپوشیده و پاساژها نیز تا ساعت 18 مجاز خواهد بود.

وی شرح داد: کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مانند آموزش و پرورش تا اطلاع بعدی به لحاظ آموزش حضوری تعطیل است و کلاس ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، همچنین تشکیل کلاس های مقطع دکترا از اول اردیبهشت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

استاندار کرمانشاه به مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت های عمرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع خواهد شد و براساس پیوست جهش تولید در اسناد توسعه پروژه های اولویت دار تعیین و در این راستا اهتمام جدی صورت خواهد گرفت.

بازوند، ضرورت رعایت فاصله فیزیکی در وسایل حمل و نقل عمومی را به عنوان یکی از راهکاری کاهش شیوع کرونا یادآور شد و اظهارداشت: بر اساس تصمیم دولت اتوبوس های جدیدی به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها نیز اضافه می شود.

وی در گفت: در ماه مبارک رمضان امکان برگزاری تجمع و افطاری را در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت نداریم و براساس پویش اجرا شده از مردم درخواست داریم در طرح مواسات و همدلی در یاری رساندن به نیازمندان و آسیب دیدگان معیشتی از شیوع این بیماری اهتمام ورزند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه گفت: در 24 ساعت گذشته، هزار و 374 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تا امروز 80 هزار و 868 نفر بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

کیانوش جهانپور افزود: خوشبختانه تا به امروز 55 هزار و 987 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و سه هزار و 513 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4376

به "خبرنگاران مردم دستورالعمل های طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم دستورالعمل های طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید