خبرنگاران برگزاری مجمع سهام داران سهام عدالت استان سمنان به سال آینده موکول شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، سمنان- خبرنگاران- معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: 54 درصد از سهامداران سهام عدالت در استان به روش غیرمستقیم کدبورسی دریافت کردند و انتخابات مجمع سهام داران عدالت استان با تاخیر در سال آینده برگزار می شود.

خبرنگاران برگزاری مجمع سهام داران سهام عدالت استان سمنان به سال آینده موکول شد

علیرضا دیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: پیش از این مقرر شده بود انتخابات مجمع سهام داران عدالت در استان تا سرانجام اسفند سال جاری برگزار شود و تاخیر در برگزاری انتخابات مجمع سهام داران عدالت در سراسر کشور پیرو دستور شورای عالی بورس کشور است.

وی ادامه داد: لازمه برگزاری مجمع سهام داران عدالت در استان سمنان دریافت کد بورسی از سوی بیش از 50 درصد سهامداران سهام عدالت که روش غیر مستقیم را برای دریافت منافع سهام عدالت انتخاب کرده اند است که اکنون این شرط محقق شده است.

وی تاکید کرد: تمام سهام داران سهام عدالت چه افرادی که روش مستقیم و چه افرادی که روش غیر مستقیم برای دریافت مفافع سهام عدالت انتخاب کردند، باید برای دریافت سود سهام کد بورسی دریافت کنند.

دیانی خاطرنشان کرد: حدود 392 هزار نفر از مردم استان سمنان دارای سهام عدالت هستند که از این تعداد 220 هزار و 79 نفر روش غیرمستقیم و بقیه روش مستقیم را برای خرید و فروش سهام عدالت انتخاب کردند.

وی گفت: سهام داران سهام عدالت می توانند به صورت الکترونیکی و غیرحضوری و رایگان نسبت به ثبت نام و دریافت کد بورسی از طریق کارگزاری ها اقدام کنند.

معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی استان سمنان یادآور شد: سهام داران سهام عدالت برای دریافت کد بورسی لازم است نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

به گزارش خبرنگاران از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، در جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار گزارشی از برگزاری مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری استانی در 15 استان کشور که با استفاده از زیرساخت برگزاری مجمع الکترونیکی شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شده بود ارائه شد.

به موجب این گزارش با وجود اینکه به طور متوسط بیش از 50 درصد از سهامداران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده بودند، ولی در جریان برگزاری مجامع آنها حداقل نصاب لازم جهت رسمیت جلسه که بیش از نیمی از سهامداران است در هیچ یک از استان های یادشده حاصل نشده و مقرر شد تا مجمع آنها برای نوبت دوم دعوت شوند.

شورای عالی بورس با در نظرگرفتن مراتب فوق و با توجه به اینکه تعداد داوطلبان ثبت نام کننده جهت عضویت در هیات مدیره این شرکت ها نیز متناسب با تعداد سهامداران آن شرکت ها نبود، برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت های سرمایه گذاری استانی را در اسفند ماه سال جاری لغو و مقرر کرد به منظور افزایش مشارکت سهامداران در برگزاری مجامع و عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، همه ارکان مربوطه اطلاع رسانی لازم به عموم سهامداران در سطح کشور را به عمل آورند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6412

به "خبرنگاران برگزاری مجمع سهام داران سهام عدالت استان سمنان به سال آینده موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری مجمع سهام داران سهام عدالت استان سمنان به سال آینده موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید