خبرنگاران باید نادیدنی های جامعه را رصد نمایند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش شامگاه جمعه در جشن روز خبرنگار که به همت استانداری آذربایجان شرقی برگزار گردیده بود، گفت: خبر، خبرنگاری و اطلاع رسانی از دو جهت دارای اهمیت ویژه است که یکی از آن ها به خاطر ارزش هایی است که به آن معتقدیم چرا که اولین آیه ای که برای پیامبر نازل گردید در خصوص اهمیت قلم است که در این ایات هم به قلم و هم به اهمیت قلم سوگند خورده گردیده است.

خبرنگاران باید نادیدنی های جامعه را رصد نمایند

وی ادامه داد: از سوی دیگر، خبرنگاران به عنوان چشم باطن جامعه مطرح هستند و قلم، فکر و اندیشه آن ها راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه خواهد بود.

خدابخش اضافه کرد: عموم مردم می توانند وقایع معمولی، اجتماعی و سیاسی جامعه را ببینند و تحلیل نمایند اما در این بین تنها خبرنگار است که با حساسیت بالا، متوجه عدم توازن ها و چیزهایی می گردد که عموم مردم توانایی دیدنشان را ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر خبرنگاری و اطلاع رسانی را کنار بذاریم جامعه به خواب می رود، اعلام نمود: کار اطلاع رسانی به حدی اهمیت دارد که در همه کشورهای جهان به قدرت این قشر پیدا برده و آن ها را به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه می شناسند.

وی در خصوص درخواست انجمن صنفی خبرنگاران استان مبنی بر راه اندازی موزه مطبوعات اعلام نمود: این امر را بر عهده سازمان میراث فرهنگی قرار داده ایم که آن ها نیز قول رسیدگی سریع به این درخواست را داده اند.

پیگیری شدید بی احترامی به عکاس تبریزی

خدابخش همچنین در خصوص برخی بی احترامی های صورت گرفته به یکی از عکاسان استان و رفتار ناشایست عده ای از ماموران با وی اعلام نمود: این بحث در حال پیگیری است و دستورات اکید مبنی بر پیگیری این موضوع به فرمانداری شهرستان داده گردیده است اما اینکه اتفاقی این چنینی می افتد، متوجه مهم بودن کار خبری و عکاسی می شویم.

وی اظهار امیدواری کرد که در مهد تمدن و فرهنگ شاهد جریانات این چنینی نباشیم.

خبرنگاران استان به اشاعه نشاط در جامعه می پردازند

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون تمامی خبرنگاران استان به این درک بالا رسیده اند که جامعه احتیاج به نشاط و امید دارد که خوشبختانه نیز این نشاط را در جامعه ترویج می نمایند.

جواد آهنگری ادامه داد: تمامی رسانه ها با تمامی مشکلات و کاستی هایی که با آن روبرو هستند، به نقش خود عمل نموده اند که مدیران اداری هم باید از طریق همین خبرنگاران پاسخگوی مردم باشند.

وی با اشاره ای به تشکیل میز مشترک رسانه گفت: همه ما به خوبی می دانیم که به تنهایی نمی توان کارها را جلو ببریم و اگر با هم باشیم می توانیم کارها و خدمات زیادی انجام دهیم.

موزه مطبوعات می تواند تا قبل از شهریور تکمیل گردد

مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه حضور خبرنگاران در هر جامعه موجب شفافیت بیشتر می گردد، اعلام نمود: هم اکنون دنیای مجازی به سرعت در حال گسترش بوده و از سویی اخبار متنوع در آن به چشم می خورد اما در دنیای خبرنگاران تمامی اخبار دارای صحت بوده و با قوت بالایی می توان به آن ها اعتماد کرد.

مرتضی آبدار در خصوص موزه مطبوعات استان نیز اعلام نمود: از همان ابتدای امر معین تکلیف مکان این موزه بر عهده ما و محتوای آن بر عهده انجمن صنفی خبرنگاران بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز بر روی قول خود هستیم اما خود انجمن باید یکسری پیگیری هایی انجام دهد تا ما نیز به دنبال آن صدور مجوز موزه را از تهران مورد پیگیری قرار دهیم که می توان حتی قبل از شهریور ماه نیز امیدوار به تکمیل موزه بود.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 64

به "خبرنگاران باید نادیدنی های جامعه را رصد نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باید نادیدنی های جامعه را رصد نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید