خبرنگاران اسکله های گردشگری قشم تعطیل شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، قشم- خبرنگاران- با تمهیدات اجرا شده و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، اسکله های گردشگری قشم تا سرانجام هفته جاری تعطیل اعلام می گردد.

خبرنگاران اسکله های گردشگری قشم تعطیل شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای زمستانی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فرماندار قشم شامگاه سه شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: بر این اساس هشت اسکله گردشگری در سایت های هنگام و جنگل های حَرّای جزیره قشم تا روز آدینه فعالیت نخواهد داشت که امکان دارد این تعطیلی تمدید گردد.

علیرضا نصری اضافه نمود: در اسکله های مسافری از جمله ذاکری، لافت و پُهل نیز تمهیدات لازم برای رعایت امور بهداشتی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا یکهزار ماسک رایگان بین خدمه و مسافران توزیع شد.

فرماندار قشم توضیح داد: همچنین آموزش های لازم برای ضدعفونی کردن شناورها به خدمه و مسوولان ارائه شد.

وی اضافه نمود: کلیپ های آموزشی نیز از سوی شبکه بهداشت در اختیار این اداره نهاده شد که برای نمایش در شناورها به ناخداها ارائه شد.

نصری ادامه داد: همچنین وسایل لازم از جمله دستکش و دیگر اقلام لازم برای خدمه در اختیار انان نهاده شد.

ورود گردشگر به جزیره قشم با کاهش روبروست

وی اظهار کرد: برخلاف بعضی خبرها در فضای مجازی، آمارهای مقایسه ای از کاهش 11 تا 17 درصدی گردشگر در روزهای اخیر در همسنجی با سال گذشته نشان دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می نمایند. این شهرستان 19 اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر داز توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتردر میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3548

به "خبرنگاران اسکله های گردشگری قشم تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اسکله های گردشگری قشم تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید