بازدید سلمان از لبنان تا ارمنستان

به گزارش نوای پرنده پارسی، شاید برای مخاطبان جالب باشد بدانند این روزها گروه سازنده سریال سلمان فارسی در کجا مستقر بوده و مشغول ضبط این سریال هستند. در حال حاضر، گروه با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، برنامه ریزی را بر اساس شرایط جوی قرار داده و بر این مبنا لوکیشن ها را انتخاب می کنند.

بازدید سلمان از لبنان تا ارمنستان

به همین دلیل بعد از تمام شدن سفرهای دریایی و با توجه به شرایط موجود دوباره برای ادامه کار راهی شهرک سینمایی نور شده و ضبط را آنجا ادامه می دهد.

گروه در این شهرک دکورهایی برای سریال طراحی و ساخته و گروه مشغول ضبط بخش هایی مربوط به خرابه های شام است که به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری به سفارش سیما فیلم تولید می شود و به سه مقطع ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می پردازد.

فیلمبرداری این سریال از زمستان سال 98 در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم شروع شده بود که شیوع ویروس کرونا، چهار ماه فیلمبرداری را متوقف کرد.

تا این که فیلمبرداری این سریال از دهم مرداد 99 با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی در شاهرود و شهرک سینمایی نور ازسر گرفته شده و همچنان هم ادامه دارد. در این گزارش به آخرین جزئیات سریال پرداخته ایم و با علیرضا مهران یکی از بازیگران سریال درباره بازی در این اثر تاریخی به گپ وگفت نشسته ایم.

کشتی به ساحل رسید

از اواخر پاییز سال99 گروه سازنده سریال سلمان فارسی مشغول ضبط بخش های دریایی قصه بودند. این بخش یکی از سخت ترین قسمت های کار بود. قرار است گروه سازنده برای این بخش از ویژوال افکت زیادی هم استفاده کند.

به همین دلیل مبتنی بر این موضوع فیلمبرداری انجام شد. اما برای ضبط این فصل، دو کشتی هم طراحی و ساخته شد البته نکته قابل تامل این است که گروه سازنده این بخش را به گونه ای طراحی کرده اند تا بعدها به عنوان لوکیشن یک سریال تاریخی مورد بهره برداری گردشگری قرار بگیرد و مکانی برای بازدید گردشگر باشد. گروه هم اکنون بخش اعظمی از فصل دریایی ها را تمام کرده و در ادامه به شاهرود رسیده است.

شروع 1400 با شهرک نور

داوود میرباقری، کارگردان و حسین طاهری، تهیه کننده بعد از تمام کردن بخش اعظمی از فصل دریایی از ابتدای سال 1400 همراه گروه سازنده و بازیگران راهی شهرک سینمایی نور شدند و ادامه کار از این شهرک شروع شد.

در این بخش، پس از ساخت دکورهای خرابه های شام، فیلمبرداری در این دکورها در حال انجام است. البته این بخش از کار همچون دیگر فصل های کار پرلوکیشن و پرشخصیت است و همین کار گروه را با توجه به گرمای هوای و شرایط کرونا سخت تر کرده است. اما به رغم همه این مسائل گروه با جان و دل مشغول کار است تا خروجی این بخش همچون دیگر بخش ها مناسب باشد.

گروه به کدام کشور می رود

قبل از تولید پروژه حرف و حدیث های زیادی درباره بخش هایی از سریال در لوکیشن های دیگر کشورها زده شده و حال ممکن است مخاطبان با این سوال روبه رو شوند که آیا کشوری انتخاب شده یا نه؟ باید گفت از ابتدای سال جاری، گروه سازنده سریال سلمان فارسی به منظور لوکیشن یابی به چند کشور از جمله لبنان، سوریه، ترکیه و ارمنستان سفر کردند تا بعد از ارزیابی نهایی و با در نظر دریافت همه جوانب، سفرهای خارجی به منظور تکمیل فصل بیزانس سریال در سال جاری انجام شود.

چه خبر از دیگر دکورها

طبیعی است همزمان با فیلمبرداری سریال سلمان فارسی، گروه دکور در دیگر لوکیشن ها درگیر ساخت و ساز باشند تا صحنه را برای گروه آماده کنند.

به همین دلیل همزمان، به موازات فیلمبرداری در شهرک سینمایی نور و ساخت تجهیزات در شهرک سینمایی غزالی، ساخت دکورهایی در منطقه آبسرد دماوند نیز شروع شده است.

بر اساس پیش بینی ها تا انتها سال جاری، فیلمبرداری بیزانس به اتمام می رسد و فیلمبرداری فصل ایران دوران ساسانی شروع خواهد شد. سریال سلمان فارسی به سفارش مرکز سیمافیلم و توسط موسسه زلال فیلم ساخته می شود.

اسکندر رومی چه می گوید

تا به امروز بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، محمدرضا راهنماییی، مرحوم چنگیز جلیلوند، علی دهکردی، رامونا شاه، احترام برومند، مهدی فقیه، علیرضا مهران و همچنین چند بازیگر خارجی جلوی دوربین رفته اند.

علیرضا مهران که در دیگر سریال های تاریخی هم بازی کرده است، درباره این که وقتی بازی در سریال سلمان فارسی به شما پیشنهاد شد، حضور داوود میرباقری شما را برای بازی ترغیب کرد یا نقش؟ به جام جم می گوید: مسلما حضور آقای میرباقری در کسوت کارگردان برایم اولویت داشته است. هر بازیگری علاقه مند است در کارنامه کاریش با کارگردانان بزرگ کار کنند. اگر بخواهیم به دو سه کارگردان ویژه اشاره کنیم، حتما آقای داوود میرباقری یکی از آنهاست. باعث افتخارم است که در سریال سلمان فارسی بازی کنم. امیدوارم خروجی ایفای نقشم خوب باشد. البته مجموع کار، ویژه و ارزنده است. امیدوارم نقشم هم به خوبی بازی کنم.

وی ادامه می دهد: وقتی برای نقش با من تماس دریافتد و در دفتر با استاد میرباقری صحبت کردم بدون چون و چرا پذیرفتم و همان ابتدای کار لبیک گفتم، چون دلم حتما با او کار کنم.

این بازیگر درباره این که آیا قبل از بازی در سریال سلمان درباره این بخش از تاریخ مطالعه کرده بودید یا نه، توضیح می دهد: وقتی قرار است در یک پروژه تاریخی بازی کنیم، حتما باید مطالعاتی داشته باشیم، پس شناخت نسبی لازم است و باید شناخته داشته باشیم. برای بازی در سریال سلمان فارسی هم مطالعه زیادی کردم و آقای میرباقری هم هر سوالی که داریم را پاسخگوست و با راهنمایی او نسبت به هر صحنه ای که بازی می کنیم، اشراف داریم.

وی درباره این که نگران کرونا نیستید که در این سریال بازی می کنید، تاکید می کند: اگر قرار باشد نگران باشیم هیچ گروه نمایشی نباید کار کند. من همزمان در دو پروژه تاریخی دیگر رازهای ناتمام و خاتون هم بازی می کردم و در هر سه پروژه شیوه نامه های بهداشتی رعایت می شود. سر پروژه سلمان فارسی، پزشک هم هست و خدا را شکر تا به الان مسئله ای پیش نیامد. همه عوامل در سریال سلمان فارسی از حرفه ای ها هستند و هیچ جای نگران کننده ای نیست.

مهران درباره این که آیا بازی اش در این سریال تمام شده یا نه، می گوید: بخش نقش من در فصل دریایی ها تمام شده است و دوباره خرداد یا تیر ماه به گروه ملحق می شود و در بخش های شاهرود بازی دارم. البته به گفته آقای میرباقری این بخش از کارم سخت است. ضمن این که شرایط جوی در شاهرود چه سرما و چه گرما سخت است.

وی در انتها درباره نقش اش در این سریال عنوان می کند: سلمان فارسی سفرهای متعددی دارد و در این سفرها با اتفاقاتی روبه رو می شود. بخشی از اتفاقات در کشتی می گذرد و من نقش یکی از اعضای کشتی را به نام اسکندر رومی بازی می کنم.

فاطمه عودباشی - رسانه / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6959

به "بازدید سلمان از لبنان تا ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سلمان از لبنان تا ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید