جوایز جشنواره فیلم سن سباستین به چه کسانی رسید؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، جشنواره فیلم سن سباستین که در کشور اسپانیا و از تاریخ 30 شهریور تا 7 مهرماه برگزار گشت شنبه همین هفته به کار خود انتها داد و فیلم اسپانیایی Between Two Waters ساخته ایساکی لاکوئستا موفق شد صدف طلایی این جشنواره را تصاحب کند.

جوایز جشنواره فیلم سن سباستین به چه کسانی رسید؟

آلکساندر پین رییس هیات داوران بخش رقابت رسمی جشنواره گفت اعضای این هیات به اتفاق آرا به فیلم لاکوئستا رای دادند؛ فیلمی که قادر است یک تصویر اجتماعی تکان دهنده برای مخاطب ترسیم کند و او را به زندگی قهرمان اثر فرابخواند.

اختتامیه جشنواره فیلم سن سباستین برای بنجامین نایشتات هم شب پرباری بود. فیلم این کارگردان 32 ساله آرژانتینی با نام Rojo جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلم برداری و بهترین بازیگر مرد را به دست آورد. نایشتات از فرصت استفاده کرد و هنگام سخنرانی به مشکلات صنعت سینمای کشورش آرژانتین هم اشاراتی داشت. او گفت: با این جایزه همه درباره عملکرد خوب سینمای آرژانتین خواهند نوشت اما واقعیت این است که یک هفته پیش وزارت فرهنگ در آرژانتین تعطیل شد (اشاره نایشتات به تصمیم جدید رییس جمهور این کشور در ادغام چندین وزارت خانه به دلیل مشکلات اقتصادی بود).

در ادامه شب داغ اختتامیه هم شاهد مجموعه ای از سخنرانی ها با اشارات سیاسی بودیم. داریو گرندینتی که بخاطر فیلم Rojo برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شده بود با تحسین کارگردان جوان فیلم زمان سنجی او را تحسین برانگیز مطرح نمود و گفت ساختن فیلمی که در دهه 70 آرژانتین اتفاق می افتد در حال حاضر که شاهد گسترش راست گرایی و فاشیسم در جهان هستیم بسیار به موقع بود.

پل لیورتی که بابت نوشتن فیلم نامه Yuli یکی از برندگان بخش بهترین فیلم نامه شناخته شده بود و پیش از این هم بخاطر نوشتن فیلم نامه برای فیلم های کن لوچ شهرت داشت به سخنرانی علیه سیاست های کنونی آمریکا و اسراییل پرداخت.در ادامه می توانید لیستی از برندگان جوایز شاخص جشنواره سن سباستین را ببینید:

بهترین فیلم

Between Two Waters به کارگردانی Isaki Lacuesta

جایزه ویژه هیات داوران

Alpha, The Right to Kill ساخته Brillante Mendoza

بهترین کارگردانی

Benjamin Naishtat برای فیلم Rojo

بهترین بازیگر زن

Pia Tjelta برای فیلم The Blind Spot

بهترین بازیگر مرد

Dario Grandieti برای فیلم Rojo

بهترین فیلم برداری

Pedro Sotero برای فیلم Rojo

بهترین فیلم نامه

A Faithful Man نوشته Louis Garrel و Jean-Claude CarriereYuli نوشته Paul Laverty

جایزه کارگردانان جدید

Hiroshi Okuyama برای ساخت Jesus

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 113

به "جوایز جشنواره فیلم سن سباستین به چه کسانی رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوایز جشنواره فیلم سن سباستین به چه کسانی رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید