جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر برگزار می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، فرماندار نیر از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر در مردادماه امسال اطلاع داد.

جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، ابراهیم امامی در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: به مانند روال دوره های قبلی، این جشنواره به مدت سه روز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می گردد.

او اضافه نمود: در این دوره تاکید ما معرفی الگوهای گردشگری غذایی، گردشگری سلامت و گردشگری عشایری است و در این خصوص ظرفیت های استان و حتی سایر استان ها معرفی خواهد شد.

فرماندار نیر با تاکید به اینکه برگزاری جشنواره ها فرصتی جهت معرفی جاذبه های گردشگری است، ادامه داد: توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری با اولویت دنبال می گردد.

به گفته امامی در کنار این جشنواره المان های گردشگری شهرستان نیر رونمایی شده و جاذبه های طبیعت گردی و فرهنگی و همچنین صنایع دستی به صورت گسترده معرفی می گردد.

او به حضور آشپزان ملی و استانی در این جشنواره اشاره نمود و اضافه نمود: این رویداد در سال های اخیر توانسته در معرفی جاذبه های گردشگری نیر موثر عمل کند.

معرفی ظرفیت گردشگری غذا در اردبیل با جدیت دنبال می گردد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این کارگروه معرفی و شناساندن ظرفیت گردشگری غذا را یکی از برنامه های اولویت دار اداره کل بیان کرد.

صغری فرشی به ضرورت توسعه گردشگری غذا با موضوع رویدادهای فرهنگی تاکید نمود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل متذکر شد: با توجه به تنوع غذاهای بومی محلی در استان اردبیل، این استان از ظرفیت کم نظیری در حوزه گردشگری غذا برخوردار است که بخش عمده ای از آن ناشناخته مانده است.

فرشی با اشاره به برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر اضافه نمود: این جشنواره توانسته در معرفی جاذبه های گردشگری غذا موثر عمل کند و شهرستان نیر از جهت گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

او اضافه نمود: با این وجود معرفی گردشگری غذا محدود به جشنواره ها نبوده و کوشش بر این است که غذاهای سنتی در منوی هتل ها، رستوران ها و مجتمع های بین راهی گنجانده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه نمود: گنجاندن غذاهای بومی، دم نوش ها، نان های محلی و محصولات لبنی و دامی تولیدی استان در منوی رستوران ها امتیازی برای ارتقا درجه رستوران ها محسوب می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2006

به "جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید