جزئیات شهر هوشمند گوگل فاش شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، کمپانی گوگل پیش از این اعلام نموده بود که میخواهد در تورنتو یک شهر هوشمند احداث کند و حالا از بعضی جزئیات برنامه این شهر می گوید.

جزئیات شهر هوشمند گوگل فاش شد

به گزارش گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از Independent، در شهر هوشمند گوگل که کی ساید (Quayside) نام گرفته است، ساختمان های منعطفی وجود دارند که به سرعت پیکربندی می شوند. گوگل حتی میخواهد آب و هوای سرد تورنتو را دستکاری کند تا مردم تشویق شوند که زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری نمایند.

کی ساید در قسمت شرقی تورنتو ساخته خواهد شد و دولت کانادا و آزمایشگاه های سایدواک گوگل اجرای این پروژه را برعهده دارد.

به گفته متخصصان، کی ساید طراحی شهری و تکنولوژی جدید دیجیتال را باهم ترکیب می نماید تا شهرهای مردم محور را ایجاد کند. یکی از جالبت ترین برنامه هایی که گوگل برای این شهر هوشمند در نظر گرفته است، ساخت وسیله ای برای بهتر کردن آب و هوای این منطقه است.

طراحی شهری نوآورانه، مواد سبک وزن جدید و قابلیت پیش بینی آب و هوای بهتر باعث می گردد که از تبدیل فضاهای بیرونی به باغ های زمستانی سرپوشیده جلوگیری گردد. سایه بان هایی که از ریزش باران جلوگیری می نماید، ساختارهای فیزیکی که طی زمستان از وزش باد جلوگیری می نمایند و شیشه های خورشیدی که در طول روز کار می نمایند تا دما را ثابت نگه دارند، از برنامه هایی هستند که آب و هوای این شهر را برای ساکنان آن دلچسب تر خواهند کرد.

در این شهر هوشمند از سایه بان های تاشوی جنگلی، دوچرخه های گرمازا و مسیرهای عابر پیاده برای ذوب کردن برف استفاده خواهد شد.

خبرنگارانلیزهای سایدواک نشان می دهد که کنترل باد، خورشید و بارش می تواند میزان ساعات روشنایی روز را دو برابر کند.

همچنین گوگل میخواهد که ساختمان هایی را در شهر هوشمند بسازد که قابلیت پیکربندی مجدد را دارند. این ساختمان ها که لافت نام دارد، یک پوسته بیرونی سخت و سفت دارند که عمر و مقاومت آنها را افزایش می دهد اما با تغییرات سازگار است.

مترجم: هانا حیدری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4309

به "جزئیات شهر هوشمند گوگل فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شهر هوشمند گوگل فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید