تکنولوژی جدید موبایل برای دریافت عکس رادیولوژی

به گزارش نوای پرنده پارسی، تکنولوژی جدید موبایل که محققان به آن دست یافته اند، تصویر برداری از ساختار درونی اجسام و اجزای بدن انسان از طریق تراشه تصویربرداری است.

تکنولوژی جدید موبایل برای دریافت عکس رادیولوژی

محققان پیروز به ساخت یک تراشه تصویربرداری برای گوشی های موبایل شده اندکه می تواند موبایل را به دستگاهی تبدیل نماید که با آن بتوان ساختار درونی دیوار، چوب، پلاستیک، کاغذ و هر شی دیگری رامشاهده کرد. تیم محققان در واقع پیروز بهایجاد باندی تراهرتزی از طیف الکترومغناطیسی شده اند. در واقع باند مابین مایکروویوو نور مادون قرمز، قابل استفاده برای دستگاه های پزشکی و همچنین بعضی عینک های دیددر شب است. دستگاه هایی که می تواند با باند تراهرتزی تصویر برداری نمایند و ساختاردرونی اشیا و حتی پوست انسان را نمایش بدهند تا پیش از این حالتی متفاوت داشتند. اماراه حل جدید برای تصویر برداری ارزان تر و ساده تر است. تیم تحقیقاتی مذکوربه دو پیشرفت علمی دست یافته اند. یکی در زمینهوارد شدن به دامنه استفاده نشده در طیف الکترومغناطیس و دیگری فناوری ساخت ریزتراشهجدید است. طیف الکترومغناطیسی توصیف طول موج از انرژی است. امواج رادیویی یامایکروویو برای تلفن های همراه است و طول موج مادون قرمز برای دستگاه های دید درشب قابلیت دیدن را میسر می سازد. هر دو مورد گفته شده در این فناوری جدید استفادهشده است. با استفاده از باند تراهرتز از طیف الکترومغناطیسی می توان تصویر برداریکرد، بدون اینکه احتیاج به استفاده از چند لنز در داخل دستگاه باشد. تراشه های تولیدیمخصوص با استفاده از اکسید فلزی مکمل های نیمه هادی می باشند که به اختصار آن را ( CMOS) می نامند.

فناوری CMOS مقرون به صرفه است و می تواندبرای ساخت بسکمک از تراشه ها مورد استفاده قرار گیرد. دکتر کنت، استادمهندسی برق دانشگاه دالاس و مدیر مرکز آنالوگ تگزاس ( TxACE) می گوید: ترکیبفناوری CMOS و تراهرتز به این معنی است که شما می توانیدتراشه فوق العاده ای را برای تصویر برداری در پشت یک تلفن همراه تعبیه کرده وهمواره آن را به دنبال خود در جیب تان داشته باشید. به وسیله آن می توانید ساختاردرونی اشیاء را ببینید. ما با روشی نوین به یک بخش از طیف الکترومغناطیسی دستیافتیم که قبلا برای استفاده در هیچ کجا دست نخورده بود. این تکنولوژی جدید موبایل بسیار کاربردیو عالی است. محدوده تراهرتز دارای پتانسیل نامحدود است که می تواند به ما برای بهره مندیاز تکنولوژی های آینده کمک رساند.

در حال حاضر این تیم در حال کوشش برای ایجاد یک سیستم تصویربرداری بهطور کاملا عملیاتی می باشند . با این حال با توجه به نگرانی هایی مربوط به حریمخصوصی، دکتر کنت و تیمش فعلا به هدف نهایی خود نرسیده اند. اما می توان گفت که درچند قدمی آن هستند. محققان امیدوارند که مصرف نمایندگان و مشاغل مختلف بتوانند ازاین سیستم تصویربرداری استفاده کرده و هیچ گونه جلع و تقلبی از سوی جاعلین وافراد فرصت طلب در این زمینه صورت نگیرد. همچنین امید بر آن است که با تکنولوژیجدید پزشکان بتوانند در درمان مشکلاتمربوط سلامتی مانند تومورها استفاده های بسکمک را به عمل آورند.

ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4123

به "تکنولوژی جدید موبایل برای دریافت عکس رادیولوژی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تکنولوژی جدید موبایل برای دریافت عکس رادیولوژی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی جدید موبایل برای دریافت عکس رادیولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید