تنها 3 ماه از تاسیس فدراسیون شطرنج عمان می گذرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: شطرنج باز تیم ملی عمان با اشاره به امکانات کم این کشور گفت: ما در کافی شاپ و رستوران های عمان شطرنج بازی می کردیم و فقط 3 ماه از تأسیس فدراسیون شطرنج ما می گذرد.

تنها 3 ماه از تاسیس فدراسیون شطرنج عمان می گذرد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

سعید احمد فدهی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در تبریز، درباره برگزاری رقابت های شطرنج جام ملت های آسیا در تبریز اظهار کرد: تیم های خوبی در این مسابقات حضور دارند و این تیم ها از تیم های خوب و قدرتمند مسابقات جهانی هستند و این باعث می گردد مسابقات از سطح مناسبی برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا یک فرصت مناسبی است که تیم ها محک جدی داشته باشند شطرنج باز تیم ملی عمان درباره شهر تبریز گفت: تبریز یک شهر زیباست ولی ما کمتر فرصت پیدا کردیم تا این شهر را ببینیم. ما قبلاً به خارج از کشور سفر نکردیم و جایی را ندیده بودیم. تبریز آب و هوای خوبی دارد و برخورد مردم شهر نیز با ما خوب بود.

فدهی با اشاره به داوری مسابقات اعلام کرد: داوری مسابقات وضعیت مناسبی داشته است و هیچ مسئله ای در این زمینه به وجود نیامده است.

وی اعلام کرد: روزهای اول که به تبریز آمده بودیم با غذای ایران مشکل نداشتیم ولی پس از چند روز عادت کردیم و هیچ مسئله ای در این شهر وجود ندارد و از شرایط موجود رضایت کافی داریم. غذاهای تبریز خیلی خوش مزه است ولی مزه این غذاها با غذاهای کشور ما متفاوت است.

شطرنج باز عمانی گفت: بعضی مواقع که مردم تبریز ما را در شهر می بینند نگاه خاصی به ما دارند و نحوه این نگاه ها به ما حس خاصی می دهد و احساس غریبی می کنیم.

وی گفت: قبلاً با تبریز آشنایی نداشتم ولی در این چند روز از بودن در آن شهر لذت بردم. آب و هوای عمان خیلی گرم است ولی هوای تبریز خیلی مناسب است و دوست دارم در صورت امکان با خانواده هم به تبریز بیایم و از این شرایط لذت ببرم چون تبریز شهر خوبی برای توریست ها است.

شطرنج باز تیم ملی عمان با اشاره به تازه تأسیس بودن فدراسیون شطرنج این کشور تاکید نمود: فقط 3 ماه است که فدراسیون شطرنج ما تأسیس شده است و به همین دلیل بازیکنان ما در رنکینگ بین المللی حضور ندارند. ما شطرنج را در کافی شاپ ها یا غذاخوری ها بازی می کردیم و فدراسیون ما حمایت اقتصادی از ما نداشته بود.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1730

به "تنها 3 ماه از تاسیس فدراسیون شطرنج عمان می گذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 3 ماه از تاسیس فدراسیون شطرنج عمان می گذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید