ضرورت گسترش تعاملات دانشگاه تبریز و دانشگاه شوتاروستاوی گرجستان

به گزارش نوای پرنده پارسی، رییس موسسه مطالعاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز در نشست دانشجویان دانشگاه تبریز با دانشجویان دانشگاه شوتاروستاوی گرجستان بر ضرورت گسترش همکاری ها و تعاملات بین دو دانشگاه تاکید نمود.

ضرورت گسترش تعاملات دانشگاه تبریز و دانشگاه شوتاروستاوی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، احمد فرشبافیان در این نشست که در دانشگاه تبریز برگزار گردید، اظهار کرد: این نشست ها در زمینه توسعه ارتباطات بین الملل بین کشورها و به دنبال آن افزایش تعاملات دانشگاه های کشور با یکدیگر می تواند موثر باشد.

فرشبافیان با اشاره به ضرورت پایداری و ماندگاری روابط علمی و فرهنگی بین دانشگاه ها، اظهار داشت: در نظر داریم نمایشگاه و کارگاه های تخصصی و علمی با همکاری دانشجویان دو دانشگاه در ایران و گرجستان برگزار کنیم.

اوچا ابرامیشویلی، یکی از دانشجویان دانشگاه گرجستان نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیشینه تاریخی تبریز تاکید نمود: قبل از مسافرت به ایران مطالعات تاریخی در خصوص تبریز داشته ام و موقع ورود به این شهر عظمت تاریخی و فرهنگی آن برایم جذاب بود.

ابرامیشویلی با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار گرفته است، اضافه کرد: سطح علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز نشان از ارزش بالای علم و دانش تخصصی در میان ایرانیان است که می تواند زمینه پیشرفت کشور را فراهم کند.

وی تاکید نمود: من از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 اطلاعی نداشتم و لازم است به تبلیغات در خارج از کشور توجه زیادی گردد. در این راستا آماده همکاری و انتقال اطلاعات خود و دوستانم در حوزه گردشگری هستیم.

آنا نیکابادز، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه گرجستان در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری در تبریز یادآور شد: ایرانیان باید توانایی ها و استعدادهای خود را باور داشته باشند؛ با استفاده از دانشجویان تلاشگر این کشور، می توان ایران و تبریز را به جهانیان معرفی کرد.

نیکابادز با اشاره به وجود غذاهای متنوع در تبریز گفت: تبریز می تواند مرکز گردشگری مهم برای غذا و رستوران باشد و با فراهم آوردن زیرساخت ها و امکانات مناسب، گردشگران زیادی را جذب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3690

به "ضرورت گسترش تعاملات دانشگاه تبریز و دانشگاه شوتاروستاوی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت گسترش تعاملات دانشگاه تبریز و دانشگاه شوتاروستاوی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید