تعریف 7 سایت گردشگری حیات وحش در اردبیل

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از تعریف هفت سایت گردشگری حیات وحش در سطح استان اردبیل اطلاع داد.

تعریف 7 سایت گردشگری حیات وحش در اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، محمد خداپرست توضیح داد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های استان اردبیل در حوزه گردشگری و محیط زیست، هفت سایت گردشگری حیات وحش در استان تعریف شده است.

وی گفت: این سایت ها شامل سد میل مغان، سایت احیای آهوی دشت مغان، تالاب پته خور، سایت احیای مرال جنگل فندقلو، تالاب نئور، منطقه شکار ممنوع دربند مشکول و منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل توضیح داد: سه منطقه از این هفت منطقه مستعد پرنده نگری برای علاقه مندان، دانشجویان محیط زیست و پژوهشگران این عرصه می باشد که زیستگاه بیش از 150 گونه پرنده مهاجر و بومی استان اردبیل است.

وی با اشاره به تنوع زیستی غنی و ارزشمند استان اردبیل، ادامه داد: پرنده نگری یکی از شاخه های علمی محیط زیست است که می تواند تفرجی درآمدزا برای مردم این مناطق باشد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل اضافه نمود: همچنین سایت احیای آهوی دشت مغان و سایت احیای مرال فندقلو نیز قابلیتی بالقوه جهت جذب گردشگران در فصول مختلف سال است.

خداپرست با تاکید بر توسعه این مناطق جهت رونق گردشگری استان، اضافه نمود: توسعه گردشگری در این مناطق با تاکید بر حفاظت آن ها انجام خواهد گرفت تا آسیبی متوجه گونه های ارزشمند استان، به ویژه گونه های در حال احیا نشود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست بیان داشت: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول و منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال نیز با توجه به وجود گونه های ارزشمند کل، بز، پرندگان شکاری و گربه سانان بزرگ و کوچک می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران حرفه ای محیط زیست و پژوهشگران این حوزه باشد.

خداپرست اضافه نمود: با توجه به پراکندگی این نقاط از شمال تا جنوب استان می توان به غنای زیستی استان اردبیل در تمامی شهرستان ها پی برد که این مسئله پتانسیل قابل قبولی برای معرفی این سایت ها در سطح ملی و بین المللی است.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1627

به "تعریف 7 سایت گردشگری حیات وحش در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف 7 سایت گردشگری حیات وحش در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید