تشخیص لبخند واقعی از مصنوعی با نرم افزار کامپیوتری

به گزارش نوای پرنده پارسی، محققان به تازگی پیروز به ارائه نرم افزار کامپیوتری شدند که می تواند لبخندهای مصنوعی را از طبیعی تشخیص دهد.

تشخیص لبخند واقعی از مصنوعی با نرم افزار کامپیوتری

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، دانشمندان دانشگاه برادفورد بریتانیا نرم افزاری را ارائه کردند که می تواند لبخندهای ساختگی را تشخیص دهد.

براساس گزارش نیواطلس، محققان این دانشگاه به سرپرستی حسن اوگائیل، اطلاعاتی از فیلم های لبخند زدن گروهی از افرادی را که به طور طبیعی می خندیدند و گروه دیگری که تنها ژست لبخند زدن را می گرفتند، مورد آنالیز قرار دادند.

لازم به ذکر است، محققان برای نقشه برداری صورت های افراد در فیلم، از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده و میزان حرکت دهان، گونه ها و چشم های آنها را به هنگام لبخند، اندازه گیری کردند. اگرچه تفاوت هایی در میان حرکات سه ناحیه از صورت در هر دو گروه مشاهده شد، اما حرکات چشم های آنها متفاوت تر بود. از همین رو حرکات ماهیچه های اطراف چشم افرادی که به طور واقعی لبخند می زدند نسبت به کسانی که ژست لبخند را داشتند، حدود 10 درصد بیشتر بود.

با استفاده از این اطلاعات، محققان توانستند نرم افزاری را ارائه نمایند که قادر به شناسایی لبخند افراد در فیلم ها است و به طور دقیق لبخند واقعی را از مصنوعی تشخیص می دهد. امید است از این فناوری بتوان در مطالعات روانشناختی استفاده کرد.

اوگائیل گفت: ما به هنگام لبخند زدن از دو مجموعه اصلی ماهیچه ها استفاده می کنیم. یکی از آنها ماهیچه گونه ای بزرگ است که مسئولیت کشیدن گوشه دهان به طرف بالا و عقب را برعهده دارد و دیگری ماهیچه حلقوی چشم است که به هنگام خندیدن منجر به چروک شدن اطراف چشم می گردد.

منبع:فارس

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1786

به "تشخیص لبخند واقعی از مصنوعی با نرم افزار کامپیوتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص لبخند واقعی از مصنوعی با نرم افزار کامپیوتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید