تسهیلات 14درصدی به پروژه های در حال ساخت گردشگری اعطا می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت تفاهم نامه اعطای تسهیلات از محل سپرده گذاری صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات به پروژه های در حال ساخت بخش گردشگری به امضا رسید.

تسهیلات 14درصدی به پروژه های در حال ساخت گردشگری اعطا می گردد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد خیاطیان در نشست با اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران ضمن اشاره به پتانسیل های بخش گردشگری و اثرگذاری آن در اشتغال کشور و لزوم حمایت و پشتیبانی از این صنعت سبز گفت: در حال حاضر 2417 پروژه با حجم سرمایه گذاری 137میلیارد تومان در حال اجرا است که زمینه اشتغال 475هزار نفر (برای پروژه های در حال ساخت) و اشتغال 112 هزار نفر (بعد از بهره برداری) را فراهم می نماید.

او ادامه داد: پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد بسته های سفر مطابق با شرایط کرونا تحت عنوان سفر هوشمند تدوین و به ستاد ملی کرونا ارائه شده است. در این بسته سفر ضوابطی همچون رعایت کامل مسائل بهداشتی، استفاده 50 درصدی از ظرفیت هتل ها، عدم سرو غذا در رستوران هتل ها و ... تنظیم شده است که با توجه به موج سوم بیماری، ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از آنالیز بیشتر در این خصوص اعلام نظر می نماید.

خیاطیان با اشاره به توانایی حوزه گردشگری کشور برای احیای دوباره توضیح داد: هرگونه چراغ سبز ستاد ملی کرونا در صورت بهبود شرایط به گردشگری و یا هرگونه کشف واکسن و دارو برای بیماری کرونا موجب می گردد بخش گردشگری به سرعت خود را احیا کند و به حیات اقتصادی خود برگردد و این موضوع در دست پیگیری است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با جدیت این موضوع را دنبال می نماید.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به ضرورت افزایش دوران مشارکت پروژه های گردشگری نیز ضمن تایید مسائل موجود بر سر راه سرمایه گذاران اضافه نمود: پیگیری های لازم از جمله مکاتبه با ریاست جمهوری توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اخذ موافقت هیئت امنای صندوق توسعه ملی صورت گرفته، البته با توجه به افزایش قیمت ها عملیاتی شدن آن در کارگروه جهش فراوری آنالیز و پیگیری می گردد.

در ادامه این نشست اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز با اشاره به آسیب های واردشده ناشی از افزایش قیمت ها به پروژه های در حال ساخت و خسارت های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا به بخش گردشگری اضافه نمود: توجه بیشتر به این بخش توسط متولیان امر گردشگری و دستگاه های موثر از جمله ستاد ملی کرونا و صندوق توسعه ملی دارای اهمیت بالایی است. همچنین طولانی شدن محدودیت های کرونا ضربه جبران ناپذیری به بخش گردشگری وارد نموده است که خود لزوم تدوین بسته های سفر با شرایط کرونا برای جلوگیری از زیان های بیشتر را ضرورت می بخشد.

او اضافه نمود: همچنین افزایش دوران تامین اقتصادی طرح ها (اجرا، تنفس و بهره برداری) در قراردادهای صندوق توسعه ملی با توجه به شرایط افزایش قیمت های چند سال اخیر بسیار مهم است.

در خاتمه این نشست برای تسهیل فرایند رونق گردشگری و کمک سرمایه گذاران این بخش تفاهم نامه اعطای تسهیلات از محل سپرده گذاری صندوق توسعه ملی با بانک رفاه برای اعطای تسهیلات به پروژه های در حال ساخت بخش گردشگری به امضای طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم نامه از محل سپرده گذاری صندوق توسعه ملی به متقاضیان ایجاد مصادیق گردشگری مطابق دستورالعمل های موجود تسهیلات با نرخ 14 درصد پرداخت می گردد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5547

به "تسهیلات 14درصدی به پروژه های در حال ساخت گردشگری اعطا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 14درصدی به پروژه های در حال ساخت گردشگری اعطا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید