ترمیم نمای ساختمان

به گزارش نوای پرنده پارسی، نمای ساختمان

ساختمان به دو قسمت محیط داخلی و نمای بیرونی تقسیم می گردد. نمای خارجی به عنوان چشم انداز اولیه از ساختمان مورد نظر طراحان بسیاری بوده و کوچکترین خرابی و مسئله ای در ظاهر و نما بیرونیساختمان به شدت به چشم می آید. نمای ساختمان به عنوان چهره یک ساختمان شناخته می گردد و هنگامی که کسی به منزل یا محل کارتان می آیند، این اولین چیزی است که به چشم می آید. ترمیم نمای ساختمان در زمان مناسب، همانند بازسازی ساختمان تاثیر بسزایی در تغییر محیط و فضا خواهد داشت.

ترمیم نمای ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ترمیم نمای ساختمان

ترمیم نما در واقع به معنای بازسازی و اصلاح موردی خاص و معین به همان شیوه قبل است. جایگزین کردن قسمت هایی از بنا که سنگ آن ریخته، پر کردن ترک خوردگی ها با استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن همچون پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، استفاده از دلر مخصوص بنا ساختمان، چسب های مخصوص ساختمانی و … به منظور به مقاوم سازی و سفت کردن بنا می تواند قسمتی از ترمیم نمای ساختمان باشد. در سرانجامی کار نیز با لعاب و رنگ مخصوص ظاهر کلی نما را به فرمی یک رنگ و یک دست تبدیل می کنیم. برای براق کردن نما نهایی، افزایش طول عمر نما و جلوگیری از رسوب رطوبت به داخل می توانید از براق کننده های سیلر و کیلر یا رنگ های روغنی استفاده نمایید.

تعمیر سنگ نمای ساختمان

تعمیر سنگ نمای ساختمان

هدف از ترمیم نمای ساختمان بر طرف کردن مسائل ظاهری و فنی نما است. اگر فقط قصد ترمیم و تعمیر ساده برای مرتفع کردن مسائل فنی داشته باشید ممکن است به دلیل تفاوت رنگ قسمت های مختلف بنا، تفاوت در نوع سنگ و مصالح به کار رفته، پس از اتمام کار بنا زیبایی حالت قبلی را نداشته باشد ولی اگر هدف از ترمیم زیبایی هم باشد، باید در انتخاب رنگ و نوع مواد و سنگ دقت نموده و در سرانجام نیز یک رنگ و لعاب کلی برای یک دست شدن بر روی همه مواد و مصالح بکشید یا برای دریافت ترک ها و درز های دیوار های بیرونی ساختمان پس از زدن مواد می بایست بر روی آن رنگ، مواد و یا سنگ و … زده گردد تا تاثیر بدی در ظاهر نما ساختمان نداشته باشد.

مراحل بازسازی نمای ساختمان

به طور کلی بازسازی ساختمان قدیمی و یا ترمیم بنا ساختمان به دو دلیل انجام می گردد: مستحکم سازی و زیبا سازی. همانند فضا و ساختار داخلی ساختمان، نمای بیرونی نیز طول عمر معینی داشته و پس از مدتی نیاز به تعمیر دارد. عوامل متعددی چون کیفیت مصالح بکار رفته در بنا، نحوه نصب و اجرا مصالح و شرایط جوی آب و هوا در آن منطقه در طول عمر بنا ساختمان تاثیر می گذارد و پس از گذشت چند ساال از عمر بنا، مجبور به ترمیم نمای ساختمان خواهید بود. بازسازی و ترمیم نما شامل مراحل مختلفی است که در ادامه به برسی آنها خواهیم پرداخت.

زمان ترمیم نمای ساختمان

فرسودگی نمای فعلی، تغییر کاربری ساختمان، مقاوم سازی نما، رفع کردن خرابی های ظاهری نما و… دلایل مختلفی برای ترمیم نمای ساختمان هستند. اگر بیشتر قسمت های نما سالم و بعضی جاها آسیب دیده بودند، از نظر مالی مقرون به صرفه تر است که با تراشیدن قسمت های آسیب دیده و شکسته با زدن ملات جدید سنگ و آجر جدید را بچسبانید. در صورتی سنگ های نما لق شده باشند به دلیل خطر افتادن، باید با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را به بدنه اصلی پیچ کنید و برای حفظ زیبایی ظاهری نما بر روی آن ملات همرنگ زده و سوراخ ها را پر کنید.

دلایل تعمیر نمای ساختمان

دلایل تعمیر نمای ساختمان

ترمیم نمای ساختمان با جایگزینی نمای نو به جای نمای فعلی در مواقع فرسوده شدن بنا اتفاق می افتد. در زمان چسباندن سنگ های نما جدید توجه کنید که ابتدا سنگ نما قبلی را تخریب کنید زیرا استقامت لازم برای نگهداری مصالح جدید را ندارند. برای چسباندن نیز از ملات، پیچ و رولپلاک استفاده نمایید. انتخاب اتصالات و لوازم خشک مانند پیچ و رولپلاک برای زمانی که کاربری ساختمان تغییر نموده است مثلا از مسکونی به اداری تبدیل شده و یا به دلیل تنوع قصد ترمیم نما را دارید مناسب است و می توانید با مواد دیگری نما را ترکیب نمایید.

نکات مهم در ترمیم نمای ساختمان

در ترمیم نمای ساختمان مهمترین اقدام انتخاب گروه متخصص در این زمینه است. داشتن مهارت و تجربه لازم، انجام پروژه های پیروز متعدد در این زمینه، داشتن دقت و ظرافت در کار از ویژگی های برجسته افراد متخصص است. همچنین فرد یا گروه باید بتوانند کار را با استقامت بالا تحویل دهند. قبل از عقد قرارداد حتما طراح را ببینید و با وی در خصوص نقشه و کارها تبادل نظر نمایید. از اخذ تاییدیه های لازم مربوزه از شهرداری توسط متخصص و طراح استخدام شده اطمینان حاصل نمایید. در هنگام بستن قرارداد بابت حسن انجام کار از تیم استخدامی ضمانت دریافت کنید که در صورت عدم رضایت، به مشکل برخورد ننمایید.

منبع: رویا مال
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4338

به "ترمیم نمای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید