ایده های طراحی خانه ساحلی

به گزارش نوای پرنده پارسی، اکثر ما حضور در خانه های ساحلی را در مسافرت های خود تجربه نموده و از نمای بسیار زیبا و آرامش بخش آنها لذت برده ایم. طراحی خانه های ساحلی با خانه های مناطق شهری متفاوت است زیرا بر اساس موقعیت جغرافیایی و نوع آب و هوا نحوه طراحی و متریال هایی که برای ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرند نیز متفاوت می باشد. یکی از مهمترین مزایای طراحی خانه ساحلی آرامشی است که سبب می گردد ساکنین و یا مسافران از مشغله های ذهنی دور شوند و لحظاتی آرام و لذت بخش را سپری نمایند. خانه های ساحلی جزء زیباترین و جذاب ترین خانه ها در سراسر جهان محسوب می شوند و با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی می توان آنها را ساخت. هنگامی که می خواهیم خانه ای بر اساس ایده های شخصی داشته باشیم که بتوانیم به راحتی در آن اوقات خوشی را سپری کنیم باید با روش های طراحی آن آشنا شویم. اکثر افراد گمان می نمایند تنها با صرف هزینه های زیاد می توان یک خانه ساحلی زیبا ساخت اما در واقع داشتن خانه ای جذاب نیازمند خلاقیت و ایده پردازی است. خلاقیت نسبت به هزینه در اولویت قرار گرفته است و می توان آن را با آگاهی از انواع دکوراسیون و آشنایی با سبک های مختلف طراحی تقویت نمود.

ایده های طراحی خانه ساحلی

طراحی یک خانه ساحلی نسبت به یک خانه معمولی آسان تر است زیرا دریا و ساحل تمام آنچه که برای الهام دریافت و ایده پردازی بدان احتیاج دارید را در اختیار شما می گذارد و به شما انگیزه می دهد تا خانه ای زیبا با متریال های طبیعی طراحی نمائید. آنچه که در ساحل یافت می گردد از جمله صدف ها می توانند به عنوان عناصر دکوراتیو برای تزئین دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرند. خانه خود را با رنگ های ساحلی و هر آنچه مقابل چشمانتان است طراحی کنید.

یک خانه ساحلی باید مطابق با حال و هوای ساحل و حسی که از حضور در کنار دریا می گیرید طراحی گردد. اگر به دنبال ایده های طراحی خانه ساحلی هستید این نوشته از ما را دنبال کنید و برای ایجاد خانه ای پر از آرامش در کنار دریا آغاز به برنامه ریزی و الهام دریافت از این ایده ها نمائید. خانه ساحلی مکانی ساده است که زندگی در آن جریان دارد. این را در ذهن بسپارید که با یک شومینه, خانه ساحلی رنگی دگر خواهد گرفت و حتی در تعطیلات زمستانی فضایی دلچسب و دوست داشتنی برای شما فراهم خواهد کرد.

تاکنون چند بار سعی کرده اید یک منظره شگفت انگیز ساحلی در خانه خود به تصویر بکشید؟ آیا برای شما رخ داده که در شب های تابستان با صدای گوش نواز امواج دریا به خواب فرو روید؟ تمام این ها نوستالژی ما در دوران تعطیلات می باشند خصوصاً وقتی به آپارتمان دلگیر و کوچک خود در شهر باز می گردیم و آنچه که صمیمانه انتظارش را می کشیم تعطیلات بعدی و سپری کردن چند روز آرام در کنار ساحل است. شاید برای بعضی افراد هزینه بالای مسافرت یک دغدغه باشد. بنابراین تاکنون به این فکر کرده اید که می توانید بدون پرداخت هزینه برای اقامت در هتل و یا اجاره یک ویلا می توانید یک بهشت شخصی برای خود داشته باشید؟ گمان نمی کنیم تاکنون کسی رویای حضور در خانه ساحلی و گوش سپردن به امواج دریا را در ذهن خود تصور نکرده باشد.

پیچیده ترین قسمت طراحی یک خانه ساحلی ایده آل یافتن مکان مناسب برای ساخت آن است. طراحی داخلی این خانه ها ساده تر از خانه های معمولی است زیرا تمام آنچه که احتیاج دارید این است که کنار ساحل بنشینید, به دریا نگاه کنید و با استفاده از تخیلات خود ایده پردازی کنید. از رنگ هایی که در اطراف خود مشاهده می کنید الهام بگیرید و برای خلق یک اتاق نشیمن زیبا با دکوراسیون ساحلی از آنها استفاده کنید. راز تفاوت دکوراسیون ساحلی با سایر دکوراسیون ها استفاده از رنگ ها, الگوها و بافت هایی است که طراحی داخلی را با منظره شگفت انگیز بیرون سازگار می نماید. المان های بسیاری در مناظر ساحلی دیده می شوند که می توان در طراحی داخلی نیز از آنها استفاده نمود از جمله نور خورشید, بافت زمخت سنگ و رنگ آبی حیرت انگیز دریا. هر کاری که انجام می دهید این نکته را رعایت کنید که طرح اجرایی شما باید در هر دوره زمانی در عین سادگی شیک و جذاب به نظر بیاید. ایده های طراحی دکوراسیون به سبک ساحلی بسیار فراوان هستند خصوصاً وقتی بر روی ماسه ها ایستاده و نظاره گر ساحل زیبا هستید.

رنگ

قبل از اقدام به طراحی داخلی به رنگ هایی که قرار است در پالت رنگی استفاده شوند فکر کنید. به خاطر بسپارید که از رنگ های طبیعی استفاده کنید خصوصاً رنگ هایی که نمای ساحلی را دوچندان می کنند. رنگ های خنثی نظیر سفید, بژ, کرم و قهوه ای فضای خانه را بزرگ و جادار نشان می دهند در حالی که تغییر طیف های رنگ زرد و آبی نوعی علاقه و تحرک ایجاد می کنند. علاوه بر آن دکوراسیون ساحلی رنگ خاکستری ماسه ها, رنگ صورتی ملیح صدف ها و رنگ سبز جلبک های دریایی را به تصویر می کشد. از یک اتاق نشیمن سنتی گرفته تا اثاثیه ای که از تخته های شناور در آب ساخته شده اند, ایده های طراحی دکوراسیون به سبک ساحلی بسیار نامحدود هستند.

پنجره های بزرگ

یک خانه ساحلی باید تا حد امکان رو به منظره دریا ساخته گردد. به همین دلیل است که در ساخت این خانه ها از پنل های شیشه ای و یا پنجره های بزرگ استفاده می گردد. آنها اجازه می دهند نور خورشید و هوا وارد خانه گردد و هر روز حس حضور در کنار دریا به شما یادآور گردد. اگر می خواهید یک حریم خصوصی داشته باشید می توانید از پارچه های رنگ روشن و یا پرده های حصیری برای پنجره ها استفاده کنید. خانه ای که رو به دریا باشد مکانی مناسب برای تفریح با خانواده قبل و بعد از رفتن به دریا فراهم می نماید.

نور طبیعی

آیا آفتاب دریافت یکی از دلایل اصلی رفتن به ساحل نیست؟ پس چرا آن را از خانه خود فراری می دهید! نور گرم و طبیعی خورشید را در آغوش بکشید و مانند ساکنین مناطق ساحلی حسی عالی برای خود ایجاد کنید. خانه شما بدون نور طبیعی فضایی غمگین و سرد خواهد داشت, بنابراین راه های نفوذ نور و هوا در خانه خود تعبیه کنید.

کفپوش

سعی کنید بهترین کفپوش را برای خانه خود انتخاب کنید. بامبو و تخته چوب بهترین گزینه برای پوشش کف خانه می باشند زیرا آنها نه تنها زیبایی فوق العاده ای دارند بلکه نسبت به آسیب نیز مقاوم هستند. در انتخاب کفپوش این نکته را مد نظر داشته باشید که متریال مورد نظر در برابر گرد و غبار, شن و رطوبت استحکام بالایی داشته و زیبایی را برای دکوراسیون داخلی به ارمغان بیاورد. از یک اتاق نشیمن زیبا گرفته تا آشپزخانه ساحلی, مناسب ترین متریال را برای کفپوش انتخاب کنید.

پنل های چوبی

زیبایی اتاق های شما مدیون پنل های چوبی است. این پنل ها نمایی منحصر بفرد به اتاق می بخشند و فریبندگی ساحل زیبای دریا را تداعی می کنند. این پنل ها را می توان با رنگ های ساحلی و ترکیبی رنگ آمیزی نمود و با استفاده از آنها در اتاق یک منظره ساحلی به تصویر کشید.

مبلمان

بر اساس معماری خانه های ساحلی, راز یک دکوراسیون ایده آل ایجاد تعادل بین زیبایی و اثرگذاری است. طراحی داخلی کل خانه باید بر اساس مد روز انجام گردد و متریال های انتخابی در برابر آسیب های احتمالی مقاومت لازم را داشته باشند. وقتی صحبت از زندگی ساحلی می گردد اسباب و اثاثیه باید چند منظوره انتخاب شوند. به عنوان مثال میز قهوه خوری که در زیر آن کشو تعبیه شده هم برای نوشیدن قهوه و هم برای نگهداری وسایل ضروری مورد استفاده قرار می گیرد. کاناپه های تاشو را نیز می توان به عنوان مکانی برای نشیمن و تخت خوابی راحت برای میهمانان ناخوانده به کار برد.

انتخاب وسایل و لوازم در طراحی دکوراسیون خانه های ساحلی باید بر اساس معیارهای ویژه صورت گیرد. شما باید یک میز غذاخوری بزرگ برای کل خانواده خریداری کنید, میزی که امکان سرو غذاهای دریایی نظیر خرچنگ را بدون ترس از آسیب برای شما فراهم نماید. این میز می تواند از تخته های چوب ساخته گردد و جایگاه های ساده یا نیمکت های چند نفره دور تا دور آن قرار گیرد.حضور چوب که تداعی کننده سبک روستیک است یک فضای عالی و دوست داشتنی برای صرف غذا در یک خانه ساحلی ایجاد می نماید.

نکته دیگری که در انتخاب وسایل باید به آن توجه گردد, انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان است. همانند دیوارها رنگ مبلمان باید روشن و آرامش بخش باشد. اصولاً در سبک ساحلی رنگ سفید برای اتاق نشیمن انتخاب می گردد زیرا در عین سادگی فضایی روشن و جادار ایجاد می نماید.

کاور وسایل

همانطور که قبلاً به آن اشاره شد خانه های ساحلی باید به پارچه هایی که در برابر تابش مستقیم نور خورشید, رطوبت و شن مقاوم هستند مجهز باشند. به منظور نگهداری از مبلمان و سایر وسایل می توان از کاورها و یا پارچه های مخصوص استفاده نمود. شما می توانید هر نوع کاوری که با وسایل شما همخوانی دارد را خریداری کرده و روی وسایل بکشید.

عناصر دکوراتیو

خانه های ساحلی معمولاً کوچک هستند, به همین دلیل در طراحی دکوراسیون آنها سعی می گردد از شلوغی و بهم ریختگی در فضا جلوگیری گردد. هر آنچه در خانه شما استفاده می گردد باید رنگ و بوی ساحل و دریا را داشته باشد. به عنوان مثال شما می توانید با گیاهان, ستاره های دریایی و صدف خانه خود را تزئین نمائید در عین حال از ایجاد شلوغی پرهیز کنید. علاوه بر این عناصر دکوراتیو, قرار دادن چند عکس نیز می تواند دکوراسیون خانه را زیباتر کند و فضایی شخصی به وجود آورد.

دیوارها

طراحی و رنگ آمیزی دیوار باید در اولویت قرار گیرد. هنر طراحی دیوار همانند شخصی سازی یک فضای دنج ابزاری قدرتمند برای ایجاد یک نمای ساحلی است. سایت های مختلف را برای دستیابی به جدیدترین ایده های طراحی دکوراسیون مشاهده کنید و با توجه به فضای مورد نظر اقدام به انتخاب دکوراسیون مناسب نمائید. طرحی که بر روی دیوار اجرا می گردد باید از انعطاف پذیری لازم برخوردار باشد تا بتوانید در مواقع لزوم آن را تغییر دهید.

بافت

یکی از دلایلی که نشان می دهد بافت ها قدرت و تاثیر بالایی دارند این است که آنها نوعی هویت و یگانگی به فضا می بخشند. همانطور که در ساحل از متریال های سخت با رنگ و بافت متفاوت استفاده می گردد, ویلاهای ساحلی نیز مکانی ایده آل برای بهره مندی از بافت ها هستند. به عنوان نمونه شما می توانید پارچه های خود را کنفی یا پشمی انتخاب کنید و یا دیوارها را با سنگ, آجر و سنگ ریزه تزئین نمائید. از قلم نیاندازید از عناصر دکوراتیو ساحلی نظیر صدف استفاده کنید. صدف ها یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین عناصری هستند که می توان از آنها برای تزئین استفاده نمود. علاوه بر آن می توانید از رومیزی های بافتنی بسیار زیبا برای میز قهوه خوری, دیوارهای دکوراتیو در حمام و … نیز استفاده کنید.

پارچه

از ملافه ها و روکش های طبیعی که ظاهری رویایی و زیبا دارند استفاده نمائید. آنها متریال هایی مناسب برای محافظت از مبلمان شما می باشند و شستن و نگهداری از آنها نیز آسان است. این پارچه ها را با رنگ های ساحلی ترکیب کنید. اینکار حسی دوست داشتنی به خانه شما می بخشد و شما را برای ورود به آن ترغیب می نماید.

سادگی و بی آلایشی

یک خانه ساحلی باید چیزی فراتر از یک خانه فصلی باشد. می توان آن را بر حسب موقعیت مکانی شبیه به خانه های معمولی ساخت اما تم هایی در آن به کار برد که دکوراسیون داخلی را تقویت کرده و اصل بهینه سازی فضا را رعایت کنند. برای مثال شما می توانید طراحی دکوراسیون را به شیوه ای انجام دهید که فضای اضافی برای ذخیره سازی لوازمی که به آن ها احتیاجی ندارید فراهم گردد. یک دیزاین مینیمالیسم و ساده این امکان را برای شما فراهم می نماید که بتوانید دکوراسیون خانه را به دلخواه تغییر داده و چیدمان آن را با توجه به اهداف خود در آینده انجام دهید.

سکوی جلوی خانه

هدف از ایجاد ایوان یا سکو در جلوی خانه و رو به دریا تماشای منظره زیبا و امواج دریا می باشد. این مکان جزئی ضروری از خانه های ساحلی محسوب می گردد و فضایی دعوت کننده برای نشستن در هنگام غروب برای ساکنین فراهم می نماید. اگر فضای کافی برای ایجاد چنین مکانی در خانه خود دارید به عنوان یک فرصت طلایی به آن نگاه کنید و طراحی آن را به نحوی انجام دهید که با دکوراسیون داخل خانه هماهنگ باشد و البته از نظر بصری نیز به هم مشرف و مرتبط باشند. برای تزئین این قسمت می توانید از جایگاه های زیبا با کوسن های بافت دار, چراغ های تزئینی, گلدان های گل و … استفاده نمائید.

همانطور که گفته شد ایده های متنوعی برای طراحی داخلی و نمای خارجی خانه های ساحلی توسط معماران و طراحان ارائه شده است. انتخاب طرح مورد نظر به ابعاد فضا, بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. بنابراین با جستجو در بین طرح ها و الگوهای مختلف دکوراسیونی که با شرایط شما سازگار است را انتخاب کرده و با اجرای آن در خانه به لذتی باور نکردنی دست یابید. تصاویر زیر نمونه های منتخب از زیباترین خانه های ساحلی می باشند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3222

به "ایده های طراحی خانه ساحلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایده های طراحی خانه ساحلی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی خانه ساحلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید