برگزاری جشن شکرگزاری انتها برداشت زردآلو در ابرکوه

به گزارش نوای پرنده پارسی، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، برگزاری جشن شکرگزاری انتها برداشت زردآلو در ابرکوه صورت گرفت.

برگزاری جشن شکرگزاری انتها برداشت زردآلو در ابرکوه

مصطفی سپهری گفت: جشن شکرگزاری خاتمه برداشت محصول زردآلو در دهستان های فراغه و تیجرد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی همراه با برنامه های متنوع به مدت دو روز برگزار گردید.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اضافه کرد: این جشن در روستاهای خسروآباد، جلال آباد و صفی آباد با عرضه محصولات و فرآورده های تبدیلی کشاورزی و صنایع دستی با چوب زردآلو، پخت نان محلی و گردشگری در روستاها و آشنایی با قنات برگزار گردید.

سپهری ادامه داد: در روستای ده عرب ضمن برپایی سیاه چادر و عرضه صنایع تبدیلی زردآلو و فرآورده های لبنی، گردشگران از نزدیک با شیوه تهیه نان محلی و پتانسیل های روستا آشنا شدند. بعلاوه اجرای موسیقی محلی، سوارکاری و تیراندازی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

او گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، کمیته های گردشگری روستایی و عشایری و کمیته گردشگری خوراک و فرمانداری و بخشداری ابرکوه برگزار گردید.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه ابرکوه با داشتن بیش از 2 هزار هکتار سطح زیر کشت زردآلو، یکی از قطب های فراوری این محصول در کشور محسوب می گردد، اضافه کرد: در این شهرستان انواع زردآلو از جمله تخم گردی، فلکه ای، کتابی، ممک و ... از نیمه دوم اردیبهشت شروع و تا اواخر خرداد در این شهرستان برداشت می گردد و با توجه به اینکه ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است و در مجاورت استانهای گردشگرپذیر فارس، اصفهان و یزد واقع شده، می تواند محصول زردآلوی آن به برند تجاری در کشور تبدیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7656

به "برگزاری جشن شکرگزاری انتها برداشت زردآلو در ابرکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن شکرگزاری انتها برداشت زردآلو در ابرکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید